A Short Tale of Solitude: Horror w sierocińcu

Redakcja gra.pl
A Short Tale of SolitudeA Short Tale of Solitude: Horror w sierocińcu
A Short Tale of SolitudeA Short Tale of Solitude: Horror w sierocińcu Phobia Interactive
Surrealistyczna podróż przez różne stany świadomości i przerażenia – tak o swojej grze mówią twórcy.

A Short Tale of Solitude to polska gra ze studia Phobia Interactive. Wszystko zaczęło się w styczniu 2011 roku. A nawet trochę wcześniej...

– Pracowaliśmy nad inną produkcją, ale to był za duży projekt – wspomina Łukasz Wysk z Phobia Interactive. – Postanowiliśmy zająć się czymś mniejszym.

Początkowo miał to być shooter z widokiem z góry, ale ta koncepcja też szybko upadła. Pojawił się sierociniec. Do niego, w czasie I wojny światowej trafia mały chłopiec, 11-letni Sebastien. Jego rodzice zginęli podczas działań wojennych, jednak w sierocińcu wcale nie jest bezpieczniej. Przesuwająca się linia frontu sprawia, że cały personel ucieka. Zostają tylko dzieci.

– Nasza gra jest przygodówką połączoną z horrorem. Akcję podzieliliśmy na 12 rozdziałów, a każdy to jeden miesiąc – dodaje Łukasz Wysk.

Na początku wszystko wydaje się być w miarę normalne. Dzieci się bawią i całkiem dobrze sobie radzą w opuszczonej placówce. Ale to tylko miłe złego początki. Szybko dochodzi do konfliktów i podziałów, a te prowadzą do sytuacji znanej chociażby z głośnej powieści Williama Goldinga, „Władcy Much".

Na domiar złego, w sierocińcu ukryta jest tajemnicza moc. – To ona sprawia, że materializują się wyobrażenia dzieci i naszego bohatera – dodaje Łukasz. – Na swojej drodze spotkamy nie tylko inne dzieci, ale także istoty z ich najgorszych koszmarów w myśl zasady, że boimy się tego, czego nie rozumiemy.

W A Short Tale of Solitude właściwie nie walczymy – w końcu jesteśmy tylko dzieckiem – tylko próbujemy uciec przed koszmarami i poznać sekrety sierocińca.

Ten bardzo sugestywny klimat świetnie oddaje dziwna, biało czarna oprawa graficzna z rzadko spotykaną w grach grafika. Zresztą, zobaczcie sami:

– Sama mechanika gry to właściwie przygódwka, Czasem musimy rozwiązać jakieś zadanie czy znaleźć jakieś przedmioty. Jest też sporo Quick Time Events – dodaje Wysk.

W chwili obecnej gra jest gotowa w około 70 procentach. W pełni gotowy jest silnik graficznym i scenariusz, a twórcy systematycznie zapełniają świat gry. Premiera jest wstępnie zaplanowana na trzeci-czwarty kwartał tego roku.

Więcej o grze znajdziecie naoficjalnej stronie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl