A Short Tale of Solitude: Horror w sierocińcu

Redakcja gra.pl
A Short Tale of SolitudeA Short Tale of Solitude: Horror w sierocińcu
A Short Tale of SolitudeA Short Tale of Solitude: Horror w sierocińcu Phobia Interactive
Surrealistyczna podróż przez różne stany świadomości i przerażenia – tak o swojej grze mówią twórcy.

A Short Tale of Solitude to polska gra ze studia Phobia Interactive. Wszystko zaczęło się w styczniu 2011 roku. A nawet trochę wcześniej...

– Pracowaliśmy nad inną produkcją, ale to był za duży projekt – wspomina Łukasz Wysk z Phobia Interactive. – Postanowiliśmy zająć się czymś mniejszym.

Początkowo miał to być shooter z widokiem z góry, ale ta koncepcja też szybko upadła. Pojawił się sierociniec. Do niego, w czasie I wojny światowej trafia mały chłopiec, 11-letni Sebastien. Jego rodzice zginęli podczas działań wojennych, jednak w sierocińcu wcale nie jest bezpieczniej. Przesuwająca się linia frontu sprawia, że cały personel ucieka. Zostają tylko dzieci.

– Nasza gra jest przygodówką połączoną z horrorem. Akcję podzieliliśmy na 12 rozdziałów, a każdy to jeden miesiąc – dodaje Łukasz Wysk.

Na początku wszystko wydaje się być w miarę normalne. Dzieci się bawią i całkiem dobrze sobie radzą w opuszczonej placówce. Ale to tylko miłe złego początki. Szybko dochodzi do konfliktów i podziałów, a te prowadzą do sytuacji znanej chociażby z głośnej powieści Williama Goldinga, „Władcy Much".

Na domiar złego, w sierocińcu ukryta jest tajemnicza moc. – To ona sprawia, że materializują się wyobrażenia dzieci i naszego bohatera – dodaje Łukasz. – Na swojej drodze spotkamy nie tylko inne dzieci, ale także istoty z ich najgorszych koszmarów w myśl zasady, że boimy się tego, czego nie rozumiemy.

W A Short Tale of Solitude właściwie nie walczymy – w końcu jesteśmy tylko dzieckiem – tylko próbujemy uciec przed koszmarami i poznać sekrety sierocińca.

Ten bardzo sugestywny klimat świetnie oddaje dziwna, biało czarna oprawa graficzna z rzadko spotykaną w grach grafika. Zresztą, zobaczcie sami:

– Sama mechanika gry to właściwie przygódwka, Czasem musimy rozwiązać jakieś zadanie czy znaleźć jakieś przedmioty. Jest też sporo Quick Time Events – dodaje Wysk.

W chwili obecnej gra jest gotowa w około 70 procentach. W pełni gotowy jest silnik graficznym i scenariusz, a twórcy systematycznie zapełniają świat gry. Premiera jest wstępnie zaplanowana na trzeci-czwarty kwartał tego roku.

Więcej o grze znajdziecie naoficjalnej stronie.

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl