Spis treści
Czym jest advergaming?
Advergaming jest zbiorem technik marketingowych polegających na stworzeniu gry komputerowej, której głównym celem jest reklamowanie:
- marki,
- produktu
- lub usługi.
Aby jak najlepiej ukazać reklamowaną firmę lub rzecz w oczach gracza i jednocześnie odbiorcy reklamy, gry musiały być wciągające i ciekawe - w innym przypadku efekt byłby odwrotny do zamierzonego.
Przed epoką internetu opisywany termin nie istniał i sprawa wyglądała trochę inaczej. Obecnie jednak istotą działania advergamingu jest przede wszystkim dotarcie do szerokiego grona odbiorców z reklamowanym produktem lub marką. Nadrzędnym celem tej formy reklamy jest przede wszystkim zapewnienie rozrywki w postaci internetowych gier.
Advergaming w Polsce
Niektóre z naszych rodzimych marek również doczekały się gier reklamowych. Były to zarówno pełnoprawne tytuły na nośnikach jak i w późniejszym czasie aplikacje online, zazwyczaj tworzone w technologii Adobe Flash. Najczęściej głównym tematem takich produkcji były słodycze i inne produkty spożywcze głównie dla dzieci. Dlaczego?
W niedalekiej przeszłości gry wideo traktowane były jako przelotna moda, której największym odbiorcą są właśnie dzieci. Choć to założenie nie jest błędne i do dzisiaj jest to rozrywka bardzo ceniona przez najmłodszych, moda nie przeminęła, a gry komputerowe wpisały się na stałe w panteon mediów rozrywkowych.
Najlepsze gry - reklamy
Wśród tego typu produkcji zdarzały się naprawdę dobre gry, które mimo świadomości, że jest to reklama, wciągały na długie godziny graczy na całym świecie.
Zobaczcie nasze zestawienie najlepszych gier z reklam
Ceny w Polsce zaskoczyły fanów Apple
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?