Dziś, po ponad trzech latach pracy i dzięki finansowemu wsparciu Markusa Perssona, twórcy Minecraft, do sprzedaży trafiła gra Age of Wonders III.
W grze wylądujemy w samym środku wielkiego konfliktu między Imperium Wspólnoty a Trybunałem Wysokich Elfów. Dostaniemy do dyspozycji 6 różnych klas postaci, wielkie mapy do eksploracji, bohaterów niezależnych i oczywiście wielkie bitwy. Nie zabraknie też klasycznego rozwijania własnego królestwa. Pierwsze recenzje są bardzo dobre i na chwilę obecną średnia ocen w serwisie metacritic.com to 84 na 100.
Ale od klasycznych recenzji znacznie ciekawsza wydaje się rozmowa z aktorem - i fanem gier - Kazimierzem Kaczorem:
Przy okazji można też rzucić okiem na materiał prezentujący jedna z sześciu dostępnych w grze klas – Generałów. Ich taktyka opiera się na masowej i szybkiej produkcji tanich silnych jednostek. Oddziały podległe Generałom zadają bardzo duże obrażenia fizyczne i z łatwością wygrywają początkowe bitwy. Są świetne... dopóki nie muszą się zmierzyć z jednostkami używającymi magii.
Generałowie, jak każda inna klasa, mają swoje unikalne jednostki. To m.in. Łowca potworów przeznaczony do walki ze smokami, Strzelec konny czy klasyczny Berserker.
W akcji Generałowie prezentują się tak:
W Polsce grę Age of Wonders III - w polskiej, kinowej wersji językowej - wydaje Techland. Do wyboru są dwie edycje. Standardowa za 99 złotych i edycja premium za 119,90 złotych. W tej ostatniej znajdziemy:
- Poradnik
- Wielką Księgę Armii
- Plakat
- DLC – dodatkowy scenariusz „Smoczy Tron”
- Soundtrack
- Zestaw naklejek