Apex Legends traci na popularności. Aż 75% spadku oglądalności na Twitchu. Co dalej z Electronic Arts?

DWZaktualizowano 
Apex Legends traci na popularności. Co dalej z Electronic Arts?
Apex Legends traci na popularności. Co dalej z Electronic Arts? Respawn Entertainment
Apex Legends równie szybko traci na popularności, co ją zyskiwał. Choć w zaledwie trzy dni od premiery tytuł MMO zaliczył aż 10 milionów graczy, a w miesiąc po grało już 50 milionów osób, liczba ta drastyczna spadła. Jeszcze pod koniec marca średnia oglądalność streamerów wynosiła 400 tysięcy. Miniony tydzień to "tylko" 30 tysięcy. Skąd tak szybkie odejście od Apex Legends?

Apex Legends traci na popularności. Co dalej z Electronic Arts?

Apex Legends pojawiło się na rynku gier w lutym bieżącego roku. Trudno było uwierzyć, jak szybko tytuł pobił rekord popularności. W zaledwie trzy dni po premierze w nową produkcję Electronic Arts zagrywało się 10 milionów osób. Po kilku tygodniach liczba wzrosła pięciokrotnie. Popularność Apex Legends przeminęła jednak równie szybko, jak osiągnęła apogeum. Co jest przyczyną?

Choć EA nie wydało wiele na promocję gry w prasie, nie oznacza, że kwota była całkowicie zerowa. W internecie brakowało reklam o premierze świetnego tytułu w stylu Battle Royale, nie szczędzono za to kapitału na internetowych celebrytów. Tych w głównej mierze stanowią twórcy kanałów na Youtube oraz streamerzy na serwisu Twitch.

Najpopularniejszym z nich jest Ninja, który niedawno trafił do rankingu 100 najbardziej wpływowych osób na świecie według tygodnika Time. Ninja zażyczył sobie milion dolarów za promocję gry Apex Legends poprzez zwykłe granie w produkcję EA i promowanie jej na oczach fanów.

Umowy z EA podpisali nie tylko najpopularniejsi. W lutym i marcu Apex Legends było praktycznie wszędzie. Takie posunięcie było jednak krótkotrwałe, ponieważ nieustanne wspieranie streamerów szybko uszczupliłoby budżet Electronic Arts. Wraz z wygaśnięciem kontraktów, wygasła również popularność gry. Nawet jeśli battle royale w świecie Titanfalla na chwilę uszczypnęło giganta, jakim jest Fortnite, II kwartał 2019 powinien wykazać powrót do normy.

Słabnąca popularność Apex Legends sprawia, że EA może popaść w kolejne kłopoty. W lutym 2019 wydawca zanotował największy spadek akcji od ponad dekady. Słaba premiera Anthema powoduje kolejne wydatki. "Elektroników" może jedynie uratować Star Wars Jedi: Fallen Order, który będzie jednak tylko grą single player. EA obiecuje, że nowy tytuł ze świata Gwiezdnych Wojen nie będzie zawierał mikropłatności. Nie postawi więc też budżetu na nogi, a jedynie przedłuży cierpienie do kolejnych odsłon sportowych gier, takich jak FIFA, czy NBA.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3