Blokowanie reklam w przeglądarce Chrome przestanie działać? Google podało konkretną datę, kiedy zmiany wejdą w życie

Kacper Derwisz
Zobacz, kiedy zmiany wejdą w życie.
Zobacz, kiedy zmiany wejdą w życie. Caio / pexels
Google Chrome to jedna z najpopularniejszych przeglądarek internetowych na świecie. Ludzie korzystają z niej ze względu na mnogość oferowanych funkcji, które można stale rozszerzać poprzez wtyczki tworzone przez społeczność. Najpopularniejsze wtyczki, czyli te ukrywające reklamy, mają jednak wkrótce zostać zablokowane przez zmianę standardów bezpieczeństwa. Sprawdź, kiedy to nastąpi.

Spis treści

Google Chrome - wielozadaniowa przeglądarka

Google kojarzy się ludziom przede wszystkim z serwisem, dzięki któremu można przeszukać internet w poszukiwaniu potrzebnej informacji. Korzysta z niej zdecydowana większość użytkowników internetu. Jest to oczywiście pierwszy i główny produkt firmy, jednak obecnie Google Inc. to ogromne przedsiębiorstwo informatyczne oferujące setki usług o szerokim wachlarzu tematycznym.

Sprawdź także: 7 przydatnych wtyczek do Chrome usprawniających pracę, zabawę i rozrywkę

Jej popularność wynika zarówno z prostoty użytkowania, jak i ze względu na mnogość oferowanych funkcji, które można dowolnie rozszerzać i personalizować poprzez wtyczki dostępne w sklepie Chrome.

Blokowanie reklam w Google Chrome

Google Chrome w następnej, dużej wersji czeka duża aktualizacja bezpieczeństwa. Standard, który firma używała od kilku lat - Manifest V2 - ma stopniowo być zastępowany nowym, o numerze 3. Ma on nie tylko gwarantować wyższy poziom bezpieczeństwa użytkownika, ale również wyższą wydajność przeglądarki. Ta dobra dla internautów wiadomość ma jednak także swoją ciemną stronę.

Niestety, oznacza to też pewne zmiany w możliwościach wtyczek - w tym popularnych blokerów reklam. Rozszerzenia działające na Manifest V2 z czasem zupełnie przestaną być obsługiwane przez Google Chrome. Manifest V3 nie pozwala wtyczkom na tak zaawansowaną ingerencję w kod strony, jak poprzednia wersja, przez co ukrywanie reklam stanie się dużo bardziej problematycznym zadaniem. Kiedy należy spodziewać się zmian?

  1. W styczniu 2023 roku Manifest V3 zostanie wprowadzony i to on będzie podstawą dla dopuszczenia wszelkich nowych wtyczek.
  2. W czerwcu 2023 roku wtyczki oparte na starym standardzie bezpieczeństwa przestaną być widoczne w sklepie z rozszerzeniami Google.
  3. W styczniu 2024 roku wtyczki wciąż używające Manifest V2 zostaną usunięte i nie będą mogły być używane.

Oznacza to, że od czerwca 2023 roku nie będzie można pobrać popularnego AdBlocka, a z początkiem 2024 roku przestanie on zupełnie działać. Możliwe, że producenci z czasem obejdą nowe zabezpieczenia, jednak póki co nie ma informacji na ten temat.

Zobacz również:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy nieświadomi zagrożeń związanych z AI

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

v
von Duppenstein
Reklamy w Chrome obowiązkowe? Mogą być. Nie jest natomiast obowiązkowym posiadanie Chrome, i to jest piękne. Są inne przeglądarki nie gorsze a nawet dużo lepsze. Bye bye Chrome!!!
Wróć na gra.pl Gra.pl