Civilization VI: Nowe cywilizacje wchodzą do gry (wideo)

Radomir Wiśniewski
Sid Meier's Civilization VINa czele Indonezji w grze Sid Meier's Civilization VI stanie Gitardża
Sid Meier's Civilization VINa czele Indonezji w grze Sid Meier's Civilization VI stanie Gitardża Firaxis Games
Indonezja i Khmerowie wkrótce ruszą na podbój świata. A wszystkie pozostałe cywilizacje muszą się liczyć z dużymi zmianami w grze Civilization VI.

Gra Sid Meier's Civilization VI robi się coraz większa. Twórcy ze studia Firaxis Games zaprezentowali właśnie dwie kolejne cywilizacje, które wkrótce trafią do gry.

Na czele Indonezji stanie Gitardża. Jej unikalna zdolność to Najwyższa Bogini Trzech Światów. Co to daje?
Koszt kupna jednostek morskich za punkty wiary jest niższy, a jednostki religijne nie tracą ruchu przy okrętowaniu. Na dodatek miasta nadmorskie generują dodatkową wiarę.

Zresztą cała cywilizacja Indonezji w grze jest nastawiona na morze. Unikalna umiejętność tej cywilizacji to Wielka Nusantra - pola wybrzeża dają premię do sąsiedztwa z większością dzielnic, a centra rozrywkowe dają dodatkowe udogodnienia, jeśli sąsiadują z wybrzeżem.

Unikalna jednostka to natomiast malezyjska dżonka. Zastępuje fregatę, od której jest szybsza. A jeżeli używamy jej w formacji, to dostajemy jeszcze więcej punktów ruchu i bonus do siły bojowej.

I wreszcie unikalna budowla, czyli Kampung. Można ją będzie postawić na wybrzeżu w sąsiedztwie morskiego zasobu.
Kampung daje obszary mieszkalne, punkty produkcji i żywność za każdą sąsiadującą łódź rybacką, a na dodatek można go będzie - wraz z rozwojem odpowiednich technologii - ulepszać.

Twórcy twierdzą, że Indonezja to idealna nacja do rozgrywki na mapie wyspy tektoniczne. Sprawdzi się też zapewne na innych mapach z dużą ilością wody, ale tu trzeba brać pod uwagę niedawno ogłoszone plany wielkiej, jesiennej aktualizacji gry.

Ta ma mocno zmienić grę właśnie na wodach. Sztuczna Inteligencja ma być na wodzie bardziej agresywna, ma więcej inwestować w jednostki morskie i lepiej z nich korzystać.

Jednak największe zmiany szykują się w sferze religii. Będą dwa nowe panteony i nowe wierzenia. Pojawią się nowe budowle religijne i nowe jednostki religijne.

W tym świetle ciekawie zapowiada się druga z nowych cywilizacji. Na czele Khmerów stanie Dżajawarman.
Jego unikalna zdolność to Klasztory Króla - dzielnice świątynne powiększają terytorium, z zbudowane w sąsiedztwie rzeki generują dodatkową żywność i obszary mieszkalne.

Unikalna umiejętność Khmerów to Wielkie Baraje: farmy sąsiadujące z akweduktami dają dodatkową żywność, a same akwedukty: dodatkową wiarę i udogodnienia.

Unikalna budowla to Prasat zastępujący świątynię. Zapewnia jedną relikwię, a stworzeni tu misjonarze otrzymują awans.

Nie zapomniano oczywiście o unikalnej jednostce. Domrey to balista na słoniu. Jest silniejsza od katapulty, a przede wszystkim może poruszać się i strzelać w tej samej turze. Zapowiada się na najlepszą jednostkę oblężniczą we wczesnej fazie gry.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gra.pl Gra.pl