Civilization VI: Premiera dla przywódców (wideo)

Radomir Wiśniewski
Sid Meier’s Civilization VIGra Sid Meier’s Civilization VI jest dostępna na PC w polskiej (napisy) wersji językowej.
Sid Meier’s Civilization VIGra Sid Meier’s Civilization VI jest dostępna na PC w polskiej (napisy) wersji językowej. Firaxis Games
Nie ma robotników, a miasta rozwijają się zupełnie inaczej. Zmian nie brakuje, ale efekt jest ten sam: bardzo silny syndrom "jeszcze jednej tury". Dziś premiera gry Civilization VI.

Od 25 lata ogólne zasady rozgrywki w Civilization są niezmienne: wybieramy swoją cywilizację i prowadzimy ją od pierwszej osady do pierwszych lotów w kosmos.

Po drodze rozbudowujemy miasta, "wymyślamy" nowe technologie, opracowujemy nowe systemy polityczne i oczywiście tworzymy potężne armie. Zajmujemy się dyplomacją, kulturą, dbamy o zadowolenie obywateli i walczymy.
Wszystko robimy w turach.

I ten pomysł sprawdza się wybornie: dotychczasowe odsłony serii sprzedały się w ponad 34 milionach egzemplarzy.

- Gry z cyklu Sid Meier's Civilization już od 25 lat uważa się za definiujące gatunek gier 4X - komentuje w oficjalnym komunikacie Christoph Hartmann, prezes firmy 2K (światowy wydawca gry tworzonej przez studio Firaxis Games). - Nie ma lepszego sposobu na uczczenie srebrnej rocznicy naszej najdłużej żyjącej marki, niż stworzenie długo oczekiwanej Sid Meier's Civilization VI, które zapewni najbardziej szczegółowe, najpiękniejsze i najbardziej kompletne doświadczenie, jakie kiedykolwiek udało nam się zawrzeć w grze Civilization.

Co nas czeka w Sid Meier's Civilization VI?

Chyba największe zmiany dotyczą miast.
Teraz nasze miasta będą się rozszerzać i zajmować więcej pół niż poprzednio. Będą też składać się z dzielnic odpowiedzialnych za naukę czy produkcję. Dzielnice będą wymagać odpowiednich budynków i odpowiedniego usytuowania.

Niektóre cywilizacje będą zdolne do budowania unikalnych dystryktów, ale wszystkie będą musiały też zwrócić większą uwagę na miejsce stawiana cudów. Na przykład Wielką Bibliotekę da się postawić tylko w kampusie.

Znaczna część unikalnych umiejętności przywódców czy poszczególnych cywilizacji także jest związana z miastami.

Niemcy mają na przykład "Imperialne wolne miasta", która pozwala na wbudowanie w miastach jednej, dodatkowej dzielnicy.
Grając Rzymem dostaniemy umiejętność "wszystkie drogi prowadzą do Rzymu", co oznacza, że wszystkie miasta zaczynają z punktem handlowym. A te, które znajdują się w zasięgu szlaków handlowych naszej stolicy, od razu zostaną z nią połączone drogami. I jeszcze nasze szlaki handlowe będą przynosić dodatkowy dochód, gdy będą przebiegać przez punkty handlowe.

Dla odmiany wybierając Brazylię zamiast standardowej dzielnicy rozrywkowej możemy wybudować Dzielnicę Karnawału - dzięki niej miasto może zrealizować Projekt Karnawał, który oprócz udogodnień zwiększających poziom zadowolenia mieszkańców, daje także dodatkowe punkty wielkich ludzi.
Kolejne premie zdobędziemy budując dzielnice miasta w sąsiedztwie tropikalnej dżungli.

I tak z każdą cywilizacją czy przywódcą.
Każda cywilizacja to także unikalne jednostki wojskowe i dodatkowe premie.

- Sid Meier's Civilzation VI oparte jest na niezmiennych fundamentach serii Civilization, do których dodaliśmy mnóstwo nowych ekscytujących elementów. Wizualny wygląd gry zainspirowany został mapami i narzędziami z ery odkryć geograficznych, wprowadziliśmy również wiele kluczowych zmian w rozgrywce, takich jak rozrastające się miasta i aktywne odkrycia, dzięki czemu Sid Meier's Civilization VI zaoferuje równocześnie zupełnie nowe doświadczenie i wszystko to, co sprawia, że seria Civilization jest tak wyjątkowa - podkreśla Ed Beach, główny projektant z firmy Firaxis Games.

Ważną zmianą jest także brak robotników.
Do tej pory każda rozgrywka w Civilization - po założeniu miasta i wybraniu pierwszych badań - rozpoczynała się od "wyprodukowania" robotników. To ta jednostka odpowiadała za budowę ulepszeń na kolejnych polach.

Teraz jest inaczej. Zamiast robotników są budowniczowie z określoną liczbą użyć (zazwyczaj do trzech, choć na przykład cywilizacja Chin ma taki bonus, że może użyć budowniczych cztery razy).
To oznacza, że będziemy mogli zbudować na przykład kopalnię i dwie farmy. A potem ponownie trzeba będzie rekrutować budowniczych.

Co w zamian? Nie musimy czekać kilku-kilkunastu tur na wybudowanie tej kopalni czy farmy; zostaną one wzniesione natychmiast. W połączeniu z nowym sposobem budowania miast ma to uatrakcyjnić rozgrywkę i zwiększyć rolę planowania:

A jak to wszystko wygląda w praktyce?
Twórcy spieszą z odpowiedzią w postaci pięciu filmów omawiających najważniejsze aspekty gry:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl