Civilization VI: Premiera dla przywódców (wideo)

Radomir Wiśniewski
Sid Meier’s Civilization VIGra Sid Meier’s Civilization VI jest dostępna na PC w polskiej (napisy) wersji językowej.
Sid Meier’s Civilization VIGra Sid Meier’s Civilization VI jest dostępna na PC w polskiej (napisy) wersji językowej. Firaxis Games
Nie ma robotników, a miasta rozwijają się zupełnie inaczej. Zmian nie brakuje, ale efekt jest ten sam: bardzo silny syndrom "jeszcze jednej tury". Dziś premiera gry Civilization VI.

Od 25 lata ogólne zasady rozgrywki w Civilization są niezmienne: wybieramy swoją cywilizację i prowadzimy ją od pierwszej osady do pierwszych lotów w kosmos.

Po drodze rozbudowujemy miasta, "wymyślamy" nowe technologie, opracowujemy nowe systemy polityczne i oczywiście tworzymy potężne armie. Zajmujemy się dyplomacją, kulturą, dbamy o zadowolenie obywateli i walczymy.
Wszystko robimy w turach.

I ten pomysł sprawdza się wybornie: dotychczasowe odsłony serii sprzedały się w ponad 34 milionach egzemplarzy.

- Gry z cyklu Sid Meier's Civilization już od 25 lat uważa się za definiujące gatunek gier 4X - komentuje w oficjalnym komunikacie Christoph Hartmann, prezes firmy 2K (światowy wydawca gry tworzonej przez studio Firaxis Games). - Nie ma lepszego sposobu na uczczenie srebrnej rocznicy naszej najdłużej żyjącej marki, niż stworzenie długo oczekiwanej Sid Meier's Civilization VI, które zapewni najbardziej szczegółowe, najpiękniejsze i najbardziej kompletne doświadczenie, jakie kiedykolwiek udało nam się zawrzeć w grze Civilization.

Co nas czeka w Sid Meier's Civilization VI?

Chyba największe zmiany dotyczą miast.
Teraz nasze miasta będą się rozszerzać i zajmować więcej pół niż poprzednio. Będą też składać się z dzielnic odpowiedzialnych za naukę czy produkcję. Dzielnice będą wymagać odpowiednich budynków i odpowiedniego usytuowania.

Niektóre cywilizacje będą zdolne do budowania unikalnych dystryktów, ale wszystkie będą musiały też zwrócić większą uwagę na miejsce stawiana cudów. Na przykład Wielką Bibliotekę da się postawić tylko w kampusie.

Znaczna część unikalnych umiejętności przywódców czy poszczególnych cywilizacji także jest związana z miastami.

Niemcy mają na przykład "Imperialne wolne miasta", która pozwala na wbudowanie w miastach jednej, dodatkowej dzielnicy.
Grając Rzymem dostaniemy umiejętność "wszystkie drogi prowadzą do Rzymu", co oznacza, że wszystkie miasta zaczynają z punktem handlowym. A te, które znajdują się w zasięgu szlaków handlowych naszej stolicy, od razu zostaną z nią połączone drogami. I jeszcze nasze szlaki handlowe będą przynosić dodatkowy dochód, gdy będą przebiegać przez punkty handlowe.

Dla odmiany wybierając Brazylię zamiast standardowej dzielnicy rozrywkowej możemy wybudować Dzielnicę Karnawału - dzięki niej miasto może zrealizować Projekt Karnawał, który oprócz udogodnień zwiększających poziom zadowolenia mieszkańców, daje także dodatkowe punkty wielkich ludzi.
Kolejne premie zdobędziemy budując dzielnice miasta w sąsiedztwie tropikalnej dżungli.

I tak z każdą cywilizacją czy przywódcą.
Każda cywilizacja to także unikalne jednostki wojskowe i dodatkowe premie.

- Sid Meier's Civilzation VI oparte jest na niezmiennych fundamentach serii Civilization, do których dodaliśmy mnóstwo nowych ekscytujących elementów. Wizualny wygląd gry zainspirowany został mapami i narzędziami z ery odkryć geograficznych, wprowadziliśmy również wiele kluczowych zmian w rozgrywce, takich jak rozrastające się miasta i aktywne odkrycia, dzięki czemu Sid Meier's Civilization VI zaoferuje równocześnie zupełnie nowe doświadczenie i wszystko to, co sprawia, że seria Civilization jest tak wyjątkowa - podkreśla Ed Beach, główny projektant z firmy Firaxis Games.

Ważną zmianą jest także brak robotników.
Do tej pory każda rozgrywka w Civilization - po założeniu miasta i wybraniu pierwszych badań - rozpoczynała się od "wyprodukowania" robotników. To ta jednostka odpowiadała za budowę ulepszeń na kolejnych polach.

Teraz jest inaczej. Zamiast robotników są budowniczowie z określoną liczbą użyć (zazwyczaj do trzech, choć na przykład cywilizacja Chin ma taki bonus, że może użyć budowniczych cztery razy).
To oznacza, że będziemy mogli zbudować na przykład kopalnię i dwie farmy. A potem ponownie trzeba będzie rekrutować budowniczych.

Co w zamian? Nie musimy czekać kilku-kilkunastu tur na wybudowanie tej kopalni czy farmy; zostaną one wzniesione natychmiast. W połączeniu z nowym sposobem budowania miast ma to uatrakcyjnić rozgrywkę i zwiększyć rolę planowania:

A jak to wszystko wygląda w praktyce?
Twórcy spieszą z odpowiedzią w postaci pięciu filmów omawiających najważniejsze aspekty gry:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie