Rise and Fall to pierwszy duży dodatek do gry Civilization VI.
Wprowadza system złotych er i ciemnych wieków, dodaje gubernatorów do miast (a także współczynnik lojalności ich miast) i sporo zmienia w dyplomacji. O tych poważnych zmianach przeczytacie choćby tu: Civilization VI: Rise and Fall. Złote ery i ciemne wieki (wideo).
Jednak Rise and Fall to także nowe cywilizacje. A dokładnie: osiem nowych plus jeden nowy przywódca dla znanych już z podstawki Indii.
Twórcy z Firaxis Games zaprezentowali już między innymi Gruzję, Koreę, Holandię czy Mongolię. Pora na Szkocję, na czele której stoi Robert I Bruce.
Jego unikalna umiejętność to Bannockburn. Po opracowaniu idei taktyki wojennej może wypowiadać wojnę wyzwoleńczą. W pierwszych turach tejże szkockie jednostki dostają premię do ruchu, a miasta: premię do produkcji.
Unikalna umiejętność Szkocji to Szkockie oświecenie. Miasta szczęśliwe i w ekstazie dostają dodatkowe punkty nauki i produkcji, a także dodatkowe punkty wielkich ludzi - wielkiego naukowca (z każdego kampusu) i wielkiego inżyniera (z dzielnicy przemysłowej).
A jak osiągnąć wysoki stopień szczęśliwości mieszkańców szkockich miast?
Tu przyda się unikalne ulepszenie tej cywilizacji, czyli pole golfowe. Zapewnia ono udogodnienia i dodatkowe złoto. A jeżeli sąsiaduje z centrum miasta lub dzielnicą rozrywkową: także dodatkową kulturę.
W późniejszym etapie rozgrywki pola golfowe generują zaś dodatkową turystykę i premie do obszarów mieszkalnych.
Szkocja w grze otrzyma także unikalną jednostkę. Szkoccy górale to jednostka renesansowa zastępująca rangerów i otrzymująca premię bojową podczas walki w lasach i na wzgórzach.
Wszystko razem prezentuje się tak:
Premiera Civilization VI: Rise and Fall została zaplanowana na 8 lutego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?