Po serii małych dodatków z nowymi cywilizacjami pora na coś większego. Civilization VI: Rise and Fall ukaże się już 8 lutego i bardzo mocno wpłynie na najważniejsze mechanizmy rozgrywki w grze Civilization VI.
Za mechanizm złotych er i ciemnych wieków odpowiadają punkty epoki, które będziemy zdobywać za udział w różnych wydarzeniach.
Działają one podobnie, jak przyspieszacze odkrywania nowych technologii czy idei. Może to być zniszczenie pobliskiego obozu barbarzyńców, odkrycie cudu świata czy założenie religii.
Złote ery zapewniają przede wszystkim potężne premie do lojalności mieszkańców naszych miast, ich zadowolenia, a też przychylności sąsiadów. Trzeba tylko pamiętać, że zdobycie kolejnych złotych er będzie coraz trudniejsze.
Ciemny wiek wpływa negatywnie na lojalność miast - może powodować bunty mieszkańców, czy nawet odłączenie się miasta od naszej cywilizacji.
Na szczęście będą specjalne doktryny ciemnych wieków, które pozwolą w miarę szybko zażegnać kryzys. Ciemne wieki będą też sprzyjały osiągnięciu ery heroicznej zapewniającej aż trzy duże premie.
Dodatek Rise and Fall wprowadzi też do gry współczynnik lojalności. Im niższy, tym większe ryzyko buntu mieszkańców danego miasta, co ponownie może się skończyć jego odłączeniem. A to z koeli może doprowadzić do tego, że przejmie je inna cywilizacja.
Z lojalnością współgrać będą gubernatorzy. Każdy z własnymi umiejętnościami i własnymi awansami. dzięki gubernatorom możliwa będzie głębsza specjalizacja miast - na przykład Planistka Liang będzie mogła w "swoim" mieście tworzyć unikalne ulepszenie pola.
Podczas gry będziemy zdobywać odpowiednie punkty, za które będziemy mogli nająć nowego lub awansować już posiadanego gubernatora.
Twórcy zapowiadają też ulepszone sojusze (im dłużej będzie trwać sojusz, tym więcej premii będzie przynosił obu stronom) czy interwencje kryzysowe: jeżeli dana cywilizacja podbije miasto-państwo lub użyje broni nuklearnej, inne cywilizacje rozpoczną interwencję kryzysową. Będzie ona miała ograniczony czas, da interweniującym pewne początkowe premie i nagrodę w przypadku pomyślnego zakończenia.
Jeżeli interwencja się nie powiedzie, nagroda przypadnie cywilizacji będącej celem tejże interwencji.
Poza nowymi cywilizacjami i cudami pojawią się też nowe jednostki dostępne dla wszystkich. Będą to na przykład drony, konwoje zaopatrzenia, arkebuzerzy czy żołnierze sił specjalnych.
Wszystkie te nowości prezentują i omawiają twórcy z Firaxis Games w nowym materiale:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?