Cyberpunk 2077 GAMEPLAY. Poprzeczka zawieszona wysoko
Cyberpunk 2077 tworzony jest już od co najmniej kilku lat. Nic dziwnego, że oprawa graficzna, modele postaci i wiele innych aspektów nie przedstawiają spodziewanego foto-realizmu. Przede wszystkim gra nie miała naśladować rzeczywistości, a opierać się na pewnym konspekcie graficznym. Nowy GAMEPLAY Cyberpunka 2077 znów zabiera graczy do skąpanego blaskiem księżyca i neonów miasta Night City. Przedstawionych jest kilka misji głównego bohatera, jednego z jego towarzyszy, a także zaprezentowano model jazdy, strzelania, czy hakowanie. Zacznijmy od świata, jako ogółu.
Cyberpunk 2077 Gameplay. Ładne, ale puste miasto
W szerokich kadrach Cyberpunk 2077 robi naprawdę dobre wrażenie. Cały świat oparty na połączeniu ludzi i technologii, modyfikowanie ciała, powszechny widok neonów, mroczne zaułki i podejrzane typy. Klimat cyberpunkowego świata jest tutaj jak najbardziej. Problem pojawia się, gdy wsiadamy do auta i chcemy zwiedzić naszą okolicę. Okazuje się bowiem, że im dalej od wykonywanej przez nas misji, tym mniej przechodniów spaceruje po ulicach i coraz mniej samochodów porusza się po drogach. Zachowania NPC-ów są przewidywalne, błyskawicznie rzuca się w oko pewien schemat ich działania. Już teraz wiemy, że miejskie życie na pewno nie będzie identyczne, jak np. w GTA V. A szkoda!
Jeśli już ruszymy do przodu z fabułą, jest o wiele lepiej! Cyberpunk 2077 GAMEPLAY pokazał nam kilka misji, m.in. rozwinięty rozdział, który oglądaliśmy niemal 1,5 roku temu. CD Projekt Red zapewnia graczowi iluzję wpływania na rzeczywistość i poruszającą się do przodu historię. Nie chcemy za wiele zdradzać, bo dziennikarze mogli ogrywać tytuł przez ok. 4 godziny. Widoczny na gameplayu fragment pozwala odwiedzić kilku bohaterów i lokacji. Podobno zakończenia niektórych historii są różne, co ma mieć w przyszłości duży wpływ na końcowe etapy. Niestety, wciąż dużą tajemnicą jest postać Johnny'ego Silverhanda. W trakcie naszej przygody w Night City, główny bohater V nie zobaczył go ani razu. Większość czasu spędzamy za to z Jackiem. Ten wyjaśnia nam zasady, którymi kierują się mieszkańcy Night City, prowadzi nas przez część historii i pokazuje najciemniejsze zakamarki metropolii.
CD Projekt Red realizuje po raz pierwszy w swojej historii grę, gdzie w otwartym świecie, gracze mogą wsiąść do samochodu, czy postrzelać się z kilkoma zbirami. Było to dla "Redów" nie lada wyzwaniem. To widać w zaprezentowanym gameplayu. Model jazdy jest bardzo prosty. Auto prowadzi się łatwo, nie rzuca nim na ostrych zakrętach. Twórcy zdecydowanie nie chcieli pójść tu na realizm, ale i też nie ma takiej potrzeby. To nie Grand Theft Auto, gdzie pościgi stanowią lwią część zabawy. Deweloperzy zawsze podkreślali, że Cyberpunk 2077 ma przede wszystkim zachwycić fabułą.
Bardzo prosty jest również model strzelania. Porównując do najnowszych produkcji, bliżej mu raczej do Mass Effect, niż Call of Duty. Z prostego powodu. W Wiedźminie 3 Geralt też nie władał mieczem tak, jak opisane to było w prozie Andrzeja Sapkowskiego. Nie miało to po prostu żadnego wpływu na opowiadaną historię. "Redzi" poszli tym tropem i po prostu zaoferowali kilkanaście różnych karabinów, pistoletów itp. nie akcentując, który z nich ma mniejszy odrzut, większe obrażenia itp. Po prostu sami gracze mają do tego dojść.
Dopełnieniem całego klimatu ma być widok z pierwszej osoby. Dotychczasowo trylogia Wiedźmina pozwalała obserwować świat zza pleców protagonisty. Tym razem gracz będzie oczami V, a wysoka rozdzielczość tylko zadziała na ogromną korzyść tytułu.
Wrażenie wciąż budzi cała stylistyka produkcji. Kolory są bardzo żywe, jest ich cała masa. Dodają one kolorytu całemu miastu. W żadnym stopniu nie jest to nawiązanie do Blade Runnera. Gdyby porównać do stworzonej już przez kogoś cyberpunkowej metropolii, moglibyśmy odnaleźć pewne przełożenie z Neuromancera autorstwa Williama Gibsona.
Cyberpunk 2077 GAMEPLAY nie zdradził poważniejszych aspektów fabuły. Możemy tylko podejrzewać, że poruszone zostaną problemy dehumanizacji poprzez technologię, cyber-bezpieczeństwo, rozwoju sztucznej inteligencji, a nawet kontrolowanie społeczności przez korporacje.
Zapraszamy Was na 20-minutowy GAMEPLAY Cyberpunka 2077, który wyciekł z pokazu dla prasy. Nie ma w nim za wiele, ale z pewnością jest to dobry prognostyk przed premierą gry.
Cyberpunk 2077 GAMEPLAY:
Cyberpunk 2077 PREMIERA
Cyberpunk 2077 został pierwotnie zaplanowany na 16 kwietnia 2020 roku. Do tej pory gra została przełożona już dwa razy. Ostatecznie, tytuł ukaże się 19 listopada 2020 roku na PC, PS4 i Xbox One. Ponadto, użytkownicy PS4, którzy kupią grę, dostaną darmową wersję na PS5, jeśli tylko zdecydują się na kupno konsoli nowej generacji.
CYBERPUNK 2077 w GRA.PL
PlayStation 5 - WSZYSTKIE GRY zapowiedziane podczas prezenta...
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…