Spis treści
Nowy PS Plus
Nowy PS Plus ma pozwolić posiadaczom konsol PlayStation na dostęp do katalogu nowych i starych gier w zamian za comiesięczną opłatę. Obecnie wiemy już, że abonament nie zmienił nazwy i będzie to po prostu PS Plus w różnych wariantach.
Usługa ma być dostępna na konsolach PlayStation 4 i PlayStation 5. Subskrypcja scali ze sobą dwa istniejące już abonamenty Sony - stare PlayStation Plus oraz niedostępne wcześniej w Polsce PlayStation Now. Teraz jednak ma się to zmienić, gdyż japońska firma zapowiedziała poszerzenie rynku usług chmurowych o kolejne kraje.
Kontrowersje dotyczące nowego PS Plus
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami dochodzącymi do mediów na całym świecie Sony zdecydowało się na mało prokonsumencką politykę dotyczącą konwersji starego abonamentu PS Plus do nowych wariantów. Po ogłoszeniu zamiarów dotyczących abonamentu firma wyłączyła możliwość realizowania kodów na PS Plus i PS Now. Choć wcześniej informowano, że kody zakupione w promocji lub i bez niej będzie można wykorzystać po starcie usługi, teraz pojawiają się nowe informacje na ten temat
Dział pomocy technicznej Sony odpowiadał na pytania konsumentów w Azji, gdzie usługa już wystartowała. Okazało się, że muszą zapłacić więcej za przejście na wyższy model PS Plus, gdy wcześniej skorzystali z promocji. Wschodni gracze potwierdzili, że jeśli wcześniej skorzystali ze zniżki na usługę, to teraz podczas aktualizacji usługi do PlayStation Plus Premium lub PlayStation Plus Extra musieli dopłacić równowartość za wcześniej uzyskany rabat.
Jednak prawdopodobnie Sony pod falą krytyki wycofało się rakiem z pomysłu, gdyż na swoim oficjalnym koncie twitter ogłosili, że cała sytuacja z dopłacaniem była "błędem technicznym", a gracze odzyskają swoje dopłacone środki.
Czy będzie trzeba dopłacić?
Prawdopodobnie japoński gigant w ten sposób badał grunt przed wejściem nowej usługi na większe rynki. Zanim oferta dotrze do Europy czy Ameryki może się jeszcze wiele zmienić, jednak prawdopodobnie nie będzie konieczne dopłacanie różnicy cenowej pomiędzy subskrypcją zakupioną w promocji a obecnym cennikiem abonamentów.