Deweloperzy wierzą w świetlaną przyszłość PS VR2. "Ogromna szansa dla całej szeroko rozumianej branży"

Kacper Derwisz
Kacper Derwisz
Zobacz opinie ekspertów na temat przyszłości PS VR2 oraz całej branży gier w wirtualnej rzeczywistości.
Zobacz opinie ekspertów na temat przyszłości PS VR2 oraz całej branży gier w wirtualnej rzeczywistości. Sony / materiały promocyjne
Premiera PS VR2 już za rogiem. Na ten dzień czekają nie tylko gracze oraz entuzjaści rynku gier w wirtualnej rzeczywistości, ale również deweloperzy, którzy w nowych goglach Sony widzą duży potencjał komercyjny. Oczekuje się, że do przyszłego roku liczba użytkowników zestawów VR wzrośnie niemal dwukrotnie, co napawa optymizmem całą branżę. Zobacz, co sądzą eksperci zarówno o przyszłości rynku, jak i o nadchodzących goglach PS VR2.

Spis treści

Rynek gier VR

Pomimo pewnych wzlotów i upadków w ostatnich latach, branża VR wciąż dynamicznie się rozwija. Na rynku pojawia się coraz więcej konkurencyjnych zestawów, które prześcigają się w ilości innowacyjnych funkcji. Wraz z nowymi sprzętami pojawia się coraz więcej ciekawych gier, które nakłaniają graczy do inwestycji w sprzęt pozwalający im na tego typu rozgrywkę. Wśród najpopularniejszych obecnie gogli wyróżnić można:

  • Meta Quest 2,
  • Pico Neo 4
  • oraz Valve Index.

Najgorętszą premierą ostatnich miesięcy bez wątpienia jest PlayStation VR2, które pojawi się na półkach sklepowych już za moment. W związku z tym zapytaliśmy ekspertów i deweloperów zajmujących się na co dzień branżą VR, jak widzą przyszłość nie tylko nowego sprzętu Sony, ale również całego rynku wirtualnej rzeczywistości.

Czy PS VR2 osiągnie sukces?

W internecie napotkać można wiele różnych opinii na temat premiery PS VR2. Część osób uważa, że nowe gogle od Sony mogą jeszcze bardziej upowszechnić tę technologię i zwiększyć zainteresowanie tego typu rozgrywką wśród nieprzekonanych jeszcze graczy. To przekonanie góruje również wśród deweloperów i wydawców.

Oferowany przez firmę Sony headset PS VR 2 to ogromna szansa dla całej szeroko rozumianej branży. Zapewne każdy, kto kiedykolwiek interesował się gamingiem wie, jak ogromną popularnością cieszy się konsola PlayStation. Wierzymy, że otworzy ona zupełnie nowe grupy odbiorców i będzie łącznikiem między światem VR, a tysiącami zupełnie nowych, niemających wcześniejszego kontaktu z wirtualną rzeczywistością graczy. Sądząc po specyfikacji technicznej zestawu PS VR 2, która jest całkiem imponująca, wierzymy, że taka forma rozgrywki przypadnie im do gustu. Wtedy naturalnie zwiększy się także zapotrzebowanie na nowe tytuły VR!

- mówi Karolina Koszuta, członkini zarządu w Carbon Studio.

Podobnego zdania jest Adrian Łapczyński, CEO w Epic VR, który uważa, że PS VR2 będzie hitem 2023 roku:

[Rynek zawojuje] przede wszystkim konsola PlayStation VR2, która ma być dostępna już niebawem. Widzę, że dużo znanych tytułów już ogłasza przeportowanie się na PlayStation VR2. Moim zdaniem może to być ciekawy zwrot na rynku wirtualnej rzeczywistości.

Jednak tak jak wśród konsumentów, w gronie ekspertów zdania również są podzielone i nie każda firma optymistycznie patrzy na wpływ PS VR2 na rynek gogli. Bartosz Rosłoński, CEO w Immersion Games pisze:

Nasze oczekiwania są niewielkie, ponieważ Playstation VR2 nie będzie samodzielnym urządzeniem, a do takich konsumenci są już w dużej mierze przyzwyczajeni – po premierach Pico Neo 4 i w szczególności Meta Quest 2. To rozwiązanie dedykowane osobom, które w jakimś stopniu egzystują w ekosystemie PlayStation. Z naszej perspektywy najciekawszą nadchodzącą premierą sprzętową będą gogle Meta Quest 3.

Jaka będzie przyszłość rynku VR?

Według raportu Newzoo dotyczącego rynku gier VR oczekuje się, że liczba aktywnych użytkowników zestawów do gry w wirtualnej rzeczywistości osiągnęła w 2022 roku 27,7 mln, a do 2024 roku wzrośnie do 46 mln. Dane statystyczne pokazują więc, że przyszłość tego odłamu branży jawi się w jasnych barwach. Bartosz Rosłoński, CEO w Immersion Games uważa, że należy spodziewać się dynamicznego rozwoju segmentu VR nie tylko w sektorze gier:

Warto podkreślić, że rozrywka to tylko jeden z wielu obszarów, które VR rewolucjonizuje. Dynamicznie rozwija się np. sektor szkoleń w VR – są w nim obecni już tacy giganci jak Verizon, Walmart czy Porsche. Upowszechnienie się urządzeń i znaczące obniżenie ceny ich pozyskania znacznie wpłynęły na efektywność kosztową tego typu treningów, a także otworzyło szereg nowych możliwości w zakresie ich wykorzystania. Analitycy prognozują, że segment edukacji w VR może do roku 2031 być wart nawet do 32 miliardów dolarów. Same te prognozy pozwalają nam pomyślnie spoglądać na przyszłość tej technologii, nawet jeżeli zapotrzebowanie na gry, czyli na jeden z jej wielu sektorów, zanotuje tymczasowy spadek.

Podobnego zdania jest Przemek Garczarek, COO studia Pixel Trapps, który uważa, że ten rok będzie przełomowy dla branży VR:

Z naszych obserwacji zapotrzebowanie na gry VR jest w stałej tendencji wzrostowej. Widzimy to po liczbie sprzedanych urządzeń oraz gier. Duże zainteresowanie przekłada się na wzrost sprzedaży. Wiele firm, takich jak Sony (PSVR2), HTC oraz Apple planują wprowadzenie na rynek swoich produktów VR, co dodatkowo pomoże wzrostowi zainteresowania i rozwojowi tej branży. Również chiński producent Pico dynamicznie rozwija swoją ofertę VR. Wszystko to wskazuje, że ten rok może być przełomowy dla branży, a zapotrzebowanie na gry i urządzenia VR będzie nadal rosło.

Nie sposób jednak przeoczyć wpadki, jaką w oczach internautów jest do tej pory Metaverse, tak wychwalany przez twórcę Facebooka, Marka Zuckerberga. Twórcy jednak optymistycznie patrzą również na ten produkt.

Co do perspektyw dla rynku VR i świata Metaverse – są one pozytywne i oczekuje się, że będzie on nadal rozwijać się i ekspandować w najbliższych kwartałach. Nowe urządzenia VR, takie jak PSVR2, oraz rosnące zainteresowanie VR w sektorze biznesowym, takim jak szkolenia i rozrywka, powinny dodać dodatkowego impulsu do rynku. Wzrost popularności świata Metaverse, gdzie gracze będą mieli możliwość interakcji w wirtualnym świecie, również jest obiecujący.

- mówi Garczarek.

Gry, w które warto będzie zagrać

Kiedy mowa o graniu w wirtualnej rzeczywistości, nie można nie wspomnieć o przewidywanych hitach, jakie mają zagościć w bibliotece PS VR2. Eksperci wskazują, że wśród tytułów, na jakie z pewnością warto oczekiwać, należy wyróżnić:

  • Horizon Call of the Mountain,
  • Resident Evil 7,
  • Behemoth
  • czy Among Us VR.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Szokująca oferta pracy. Warunkiem uczestnictwo w saunie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl