Duże zmiany w Mass Effect: Legendary Edition. Co przygotowano dla graczy w remasterze trylogii?

Piotr Szymański
Dzień premiery Mass Effect: Legendary Edition zbliża się wielkimi krokami. Gracze otrzymają długo wyczekiwany remaster legendarnej trylogii już 14 maja. Electronic Arts zaprezentowało, jakie zmiany w rozgrywce otrzyma tytuł. A lista jest naprawdę długa.

Pełna lista zmian i nowości w Mass Effect: Legendary Edition

EA podkreśla, że tworząc Edycję Legendarną chciało udoskonalić trylogię i nadać jej większą spójność, zachowując przy tym rzeczy, które czyniły każdą z tych gier wyjątkową. Sporo zmian doczekała się więc pierwsza część Mass Effect. Poprawiono wiele aspektów związanych z walką oraz jazdę pojazdem M-35 Mako.

Zmiany w rozgrywce w pierwszej części Mass Effect:

  • Shepard może teraz używać sprintu także poza walką
  • Ataki wręcz zostały przypisane do przycisku i nie będą już wyprowadzane automatycznie, kiedy przeciwnik jest blisko
  • Broń jest znacznie celniejsza i bardziej komfortowa w obsłudze
    - Rozrzut broni rośnie wolniej
    - Karabiny snajperskie zostały pozbawione efektu kołysania
    - Poprawiono położenie kamery podczas korzystania z przyrządów celowniczych/strzelania precyzyjnego
    - Lepsza asysta celowania pozwala łatwiej zaatakować wybrany cel
  • Wszystkie trafienia w głowy odpowiednich wrogów zadają zwiększone obrażenia w pierwszej grze
    - Premia ta nie była wcześniej uwzględniana podczas atakowania niektórych przeciwników, łącznie z pewnymi humanoidami
  • Ulepszenia amunicji (przeciworganiczna, przeciw syntetykom itd.) pojawiają się teraz przez całą grę
    - Poprzednio przeciwnicy przestawali je upuszczać, gdy postać gracza była na wysokim poziomie
    - Można je teraz również kupić u handlarzy
  • Każda broń może być używana przez dowolną klasę bez żadnych kar
    - Specjalizacje (możliwość szkolenia się w obsłudze i ulepszania poszczególnych rodzajów broni) są nadal przypisane do konkretnych klas
  • Broń schładza się znacznie szybciej
  • Poprawiono korzystanie z medi-żelu
    - Podstawowy czas odnowienia umiejętności uległ skróceniu
    - Zwiększono korzyści z osiągania kolejnych poziomów
    - Premie do czasu odnowienia umiejętności Liary uległy zwiększeniu
  • Poprawki w zarządzaniu ekwipunkiem
    - Przedmioty mogą być oznaczane jako „elementy zbędne”
    - Wszystkie takie elementy można za jednym zamachem przerobić na omni-żel lub sprzedać u handlarza
    - Dodano możliwość sortowania przedmiotów w ekwipunku i w sklepach
  • Wyważenie niektórych zdolności zostało poprawione
  • Moce broni (te, które można odblokować w drzewkach umiejętności poszczególnych rodzajów broni) zostały poprawione:
    - Skuteczność i siła uległy zwiększeniu (w niektórych przypadkach wiąże się to ze skróconym czasem działania)
    - Aktywacja mocy resetuje poziom ciepła

Poprawki w walce:

  • Członkowie oddziału mogą teraz otrzymywać indywidualne rozkazy w pierwszej części Mass Effect, podobnie jak w Mass Effect 2 i 3.
  • Niektóre walki z wrogami głównymi i zwyczajnymi z pierwszej gry zostały zmodyfikowane tak, żeby były uczciwsze, a przy tym nadal stanowiły wyzwanie dla graczy
  • System osłon został poprawiony w całej trylogii
    - Podczas niektórych starć dostępne są nowe osłony
    - Chowanie się i wychodzenie zza osłony działa bardziej przewidywalnie
  • Przyznawanie PD zostało ponownie zbalansowane w pierwszej grze
  • Dostępność amunicji została ponownie zbalansowana w Mass Effect 2

Zmiany w pojeździe Mako:

  • Lepsza sterowność
    - Poprawiony model fizyczny, który cechuje się większym „poczuciem masy” i lepszą przyczepnością
  • Poprawione sterowanie kamerą
    - Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Mako dokładne celowanie przy niskich kątach
  • Tarcze regenerują się szybciej
  • Dodano nowe dopalacze pozwalające uzyskać wyższą prędkość
    - Czas odnowienia dopalaczy jest niezależny od silników skokowych
  • Podczas korzystania z Mako nie otrzymuje się już mniejszej liczby PD
  • Kontakt z lawą nie powoduje już natychmiastowego niezaliczenia misji i zamiast tego zadaje obrażenia czasowe

Inne ulepszenia w Edycji Legendarnej:

  • Nowa, wspólna aplikacja startowa dla wszystkich trzech gier
    - Pozwala zmieniać ustawienia napisów i języka dla całej trylogii
    - Stan gry nadal jest zapisywany osobno dla każdej części, pozwalając na niezależne zarządzanie zapisami
  • Zaktualizowany kreator postaci i nowe opcje opisane powyżej
    - Żeńska Shepard z Mass Effect 3 to nowy domyślny wygląd kobiecy we wszystkich trzech grach (oryginalna wersja dostępna jest jako jedna z gotowych opcji do wybrania)
  • Zaktualizowano osiągnięcia z całej trylogii
    - Do trylogii dodano nowe osiągnięcia
    - Postępy w ramach niektórych osiągnięć będą naliczane we wszystkich trzech grach (np. „zabij 250 wrogów we wszystkich grach”)
    - Usunięto osiągnięcia, które stały się niepotrzebne na skutek działań konsolidacyjnych
    - Opisy/założenia i/lub nazwy niektórych osiągnięć zostały zaktualizowane
  • Zintegrowano broń i pancerze z pakietów DLC
    - Broń i pancerze z pakietów DLC to teraz naturalna część gry; można je odblokować dzięki badaniom lub kupić od handlarzy pojawiających się w różnych punktach rozgrywki – nie będą dostępne od samego początku. Pozwoliło to zachować ogólny balans i progresję w ME2 i ME3
    - Kaptur zwiadowczy (ME2) i pancerz Ajax Cerberusa (ME3) dostępne są na początku każdej gry
  • Dodatkowe zmiany poprawiające przebieg i komfort rozgrywki
    - Zremiksowana i poprawiona oprawa dźwiękowa we wszystkich grach
    - Usunęliśmy setki starych błędów z oryginalnych wersji
    - Natywna obsługa kontrolerów i ekranów 21:9 na PC oraz kompatybilność z DirectX 11

źródło: EA.com

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl