David Belle to aktor (znany przede wszystkim z 13 Dzielnicy), koordynator kaskaderów i twórca parkouru. A ostatnio sporo czasu poświęcił na współpracę z polskim studiem Techland, twórcami gry Dying Light.
W tej grze parkour odgrywa niezwykle ważną rolę. To w końcu w ten sposób będziemy przed zombie uciekać, zombie gonić i po prostu poruszać się po fikcyjnym mieście Harran, w którym rozgrywa się akcja Dying Light.
- Moim zdaniem parkour to sztuka ucieczki i pościgu - tłumaczy Belle i nie sposób zauważyć, że taka definicja doskonale pasuje do gry. Belle wspólnie z grupą traucerów proponował jej twórcom różne ruchy i techniki, a także oceniał to, co Techland stworzył. - Podoba mi się, jak Dying Light przedstawia parkour. Wszystko jest autentyczne: ruch, analiza otoczenia, płynność biegu - wylicza Belle w filmie traktującym o jego pracy nad grą.
- Wpływ Davida pomógł nam wynieść system parkour na poziom, na którym jest on jednocześnie autentyczny i intuicyjny, a do tego doskonale sprawdza się w grze - dodaje Adrian Ciszewski z Techlandu.
Efekty tej współpracy poznamy już nie długo - w końcu Dying Light do sprzedaży trafi już 30 stycznia (na PC, PlayStation 4 i Xbox One).
Jej przedsmak daje zaś film David Belle & Dying Light - Zombie Parkour:

Dowiedz się więcej o grze Dying Light
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?