Twórcy gry - polskie studio Techland - ogłosili, że ich najnowsza gra Dying Light (którą sami określają jako FPP zombie action survival) ostatecznie nie trafi na konsole PlayStation 3 i Xbox 360. Dlaczego?
Wyjaśnienie przynosi otwarty list do fanów:
"Spędziliśmy ostatnie trzy lata upewniając się, że wszystkie składowe naszej produkcji sumują się na unikalną rozgrywkę nowej generacji.
Duża część tego next-genowego klimatu jest ściśle powiązana ze stroną technologiczną Dying Light. Przykładowo, na ekranie może być jednocześnie wyświetlanych do 200 000 obiektów. Dodając do tego wykorzystanie realistycznej, bazującej na fizyce technologii oświetlenia, wchodzimy na najwyższe technologiczne obroty. Te cechy, wraz z kluczowymi elementami rozgrywki – takimi jak Natural Movement, rozbudowany system rozwoju bohatera i rozległy, otwarty świat – są nieodłączną częścią wrażeń z rozgrywki w Dying Light. Jednakże na połączenie ich wszystkich w jedno, płynne doświadczenie, pozwalają tylko najnowocześniejsze platformy sprzętowe.
Z tego powodu, po wewnętrznych testach doszliśmy do wniosku, że nie mamy wyboru i musimy zrezygnować z konsol poprzedniej generacji, wydając Dying Light wyłącznie na Xbox One, PlayStation 4 i PC. Mówiąc prościej, starsze konsole nie mogły technologicznie udźwignąć naszej produkcji, pozostając jednocześnie w zgodzie z charakterem który nadaliśmy grze"
Reszta natomiast pozostaje - jak na razie - bez zmian, co oznacza, że Dying Light na PC, PlayStation 4 i Xbox One ukaże się 30 stycznia.
Dowiedz się więcej o grze Dying Light