Skąd takie dane? Z badań przeprowadzonych przez agencję badań rynku i opinii SW Research we współpracy z agencją Monday PR.
55,6 proc. ankietowanych zamierza kupić grę na konsolę. Niewiele mniej – bo 51,6 proc. – kupi grę na PC.
Na prezent w postaci gry mogą liczyć przede wszystkim najmłodsi – 57,1 proc. respondentów zadeklarowało, że kupią grę z myślą o dziecku. Co trzecia osoba (34,3 proc.) grę sprezentuje rodzeństwu, a co czwarta (24,8 proc.) swojemu życiowemu partnerowi. Najrzadziej gry będą kupowane rodzicom (tylko 5,8 proc. ankietowanych zrobi taki prezent mamie albo tacie).
W badaniu pytano też o tytuły i tu pierwsza trójka jest taka:
The Sims 3
Assassin's Creed III
Diablo 3
A ile osób chciałoby dostać grę? Sporo, bo aż 29,3 proc. respondentów.
Niemal dokładnie tyle samo osób (30 proc.) zamierza też w czasie świat znaleźć chwile na granie.
W badaniu znajdziemy jeszcze jedną, bardzo ciekawą liczbę. To 85. 85 proc. polskich internautów gra. Płeć i wiek nie mają tu większego znaczenia.
– Od wielu lat jesteśmy świadkami upowszechniania się gier w wielu nowych obszarach naszego życia. Gramy na różnym sprzęcie z różną intensywnością i w różnych sytuacjach, w tym także podczas spotkań typowo rodzinnych jak np. w trakcie Świąt – komentuje Przemysław Wesołowski, prezes SW Research. – Gry stały się tak naturalne jak telewizja czy internet i nikogo nie powinno dziwić, że Święta spędzane są w Polsce nie tylko głównie przed telewizorem, ale coraz częściej w wirtualnym świecie.
Jakie są wczesne objawy boreliozy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?