Horizon Call of the Mountain – co już wiemy?
Horizon Call of the Mountain to pierwsza odsłona cyklu od Guerrilla Games przeznaczona na zestaw wirtualnej rzeczywistości. Ogłoszona została na PS VR2 wraz z samym systemem podczas targów technologicznych CES 2022. Powstaje w kolaboracji z firmą Firesprite, która ma na swoim koncie kilka pozycji VR, w tym The Persistence VR. Gra ma w pełni wykorzystywać moc PlayStation 5 i PS VR2.
Horizon Call of the Mountain – premiera
Prawdopodobnie tytuł zadebiutuje w tym samym dniu co PlayStation VR2, jednak nie znamy konkretnej daty. Analitycy wskazują jednak na okolice listopada 2022 roku, przed gorączką świątecznych zakupów bądź na początku 2023 roku.
Horizon Call of the Mountain – fabuła i świat
Nie wiemy zbyt wiele na temat fabuły gry. Pewnym jest, że historia rozgrywać się będzie w tym samym świecie, w którym osadzone są dwie poprzednie odsłony serii. Zwiedzimy post-apokaliptyczną wersję Ziemi, gdzie ludzie wrócili do osadniczego, koczowniczego trybu życia po wielkiej katastrofie nieznanego pochodzenia. Głównym zagrożeniem dla ich istnienia są mechaniczne, drapieżne bestie, które często atakują przetrwałe plemiona i osady.
Horizon Call of the Mountain – rozgrywka
W zwiastunach widzimy jedynie fragment rozgrywki, jednak wywnioskować z niego można, że przynajmniej część zabawy spędzimy w łodzi, płynąć rzeką. Ogólnie rzecz biorąc podstawą poruszania się będą ruchy rąk, za pomocą których będziemy się wspinać, strzelać z łuku oraz poruszać po śmiecie gry.
Zaprogramowanie całości w ten sposób rozwiązałoby problem przemieszczania się, pozwalając na lepszą immersję podczas siedzenia - aby pobiec do przodu wystarczy naśladować rękoma ruchy biegania, podobnie sprawa ma się z pływaniem. Za pomocą headsetu i kontrolerów przyjdzie nam również strzelać do przeciwników za pomocą łuku. Prawdopodobnym jest też wiosłowanie odpowiednimi ruchami padów.
Naszymi głównymi przeciwnikami będą występujące na całej powierzchni mapy zróżnicowane, mechaniczne bestie. Ich design oparty jest na wyglądzie prehistorycznych ssaków, ptaków i gadów.

Horizon Call of the Mountain – grafika i wydajność
Jako, że gra początkowo ukaże się jedynie na PlayStation 5 i PlayStation VR2, należy spodziewać się rozdzielczości 4K i minimum 60 klatek na sekundę dla komfortu gry w wirtualnej rzeczywistości. Tytuł ma wyciskać ostatnie soki ze sprzętów i być demem technologicznym nowej technologii, więc prawdopodobnie oprawa audiowizualna będzie przepiękna - włączając w to odczucia haptyczne.
Horizon Call of the Mountain – edycje i cena
Na chwilę obecną nie ma żadnych informacji na temat dostępnych edycji i cen gry. Z pewnością dostępna będzie edycja standardowa, czyli pudełko z samą grą w cenie każdej innej, wydawanej w tym samym czasie pozycji VR. Tytuł dostępny będzie także w PlayStation Store. Kto wie, może nawet będzie dołączany do zestawu?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?