HTC Vive Pro Eye preferowanym zestawem do wirtualnej rzeczywistości według Nvidii

LIS
HTC
Zestaw Vive Pro Eye został wybrany preferowanym systemem do wirtualnej rzeczywistości dla technnologii Nvidia Variable Rate Shading (VRS). Obie firmy zaprezentowały możliwości zestawu na targach GPU Technology Conference, Vive Pro Eye pojawi się także na Laval Virtual.

Vive Pro Eye, zaprezentowany w styczniu 2019 roku. Zestaw został stworzony z myślą o profesjonalnych użytkownikach VR. Dzięki funkcji śledzenia ruchu gałek ocznych Vive Pro Eye pozwala deweloperom gromadzić więcej danych o rozwijanych produktach i środowiskach projektowych. Pomaga też zoptymalizować wydajność komputerów i jakość wyświetlanych treści VR, a także zapewnia jeszcze wiarygodniejsze doświadczenia. Korzystając z Vive Pro Eye użytkownik może także nawigować wzrokiem.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wymagania przedsiębiorstw odnośnie technologii VR stale się zmieniają. Vive wychodzi im więc naprzeciw, oferując bogatszy zestaw narzędzi w ramach ekosystemu Vive – powiedział Daniel O’Brien, prezes amerykańskiego oddziału HTC Vive. – W połączeniu z technologią NVIDIA VRS, system śledzenia ruchów gałek ocznych w nowym Vive Pro Eye otwiera szereg nowych możliwości. Rzeczywistość wirtualna, zwłaszcza w zastosowaniach dla przedsiębiorstw oraz w aplikacjach wykorzystujących dane o lokalizacji, wkracza dzięki temu na zupełnie nowe terytoria, szybko rozszerzając zakres możliwych zastosowań.

Twórcom chcącym w prosty sposób wdrożyć funkcję eye-tracking w swoich projektach HTC zapewniło też pakiet narzędzi „Pro Eye SDK”, dostępny na dedykowanym portalu HTC Vive dla deweloperów.

VR, czyli nowy sposób na audyt projektów w Audi
Ludzie z HTC Vive przygotowali zaawansowany pokaz technologii VR podczas konferencji GTC. Użytkownicy mieli okazję poznać świat NVIDIA Holodeck i projekt Audi. Samochód tej marki został w pełni odtworzony w wirtualnej rzeczywistości. Przeglądy konstrukcyjne z wykorzystaniem VR mają ogromny potencjał, ponieważ pozwalają zobaczyć obiekty w ich naturalnych rozmiarach, przyspieszyć ocenę prac, uzyskać bardziej precyzyjną kontrolę i usprawnić komunikację między zespołami – lokalnymi i globalnymi.

Dzięki wykorzystaniu bezprzewodowego modułu Vive Wireless Adaptor użytkownicy dokonujący przeglądu mieli też pełną swobodę poruszania się – mogli więc dosłownie obejrzeć samochód z każdej strony również w środku.

Projekty Vive Pro Eye zaprezentowane podczas GTC
Nvidia VR Ready Quadro to układy graficzne, zdolne zagwarantować moc obliczeniową, niezbędną do profesjonalnych zastosowań. W połączeniu z funkcjami zestawu Vive Pro Eye, Quadro da sobie radę nawet z najbardziej wymagającymi aplikacjami klasy profesjonalnej.

Vive należy do najlepszych zestawów VR do zastosowań biznesowych. Vive Pro Eye natomiast to jeszcze wyższy standard – powiedział David Weinstein, dyrektor ds. VR w Nvidia. – Dzięki technologii Nvidia VRS użytkownicy mogą czerpać korzyści z inteligentnego renderowania oraz nadpróbkowania, co przekłada się na osiągnięcie jeszcze wyższej jakość obrazu, a jednocześnie zwiększa efektywność wykorzystania dostarczonej mocy obliczeniowej.

Stoiska Vive na targach GTC zaprezentowały innowacyjne rozwiązania od m.in. takich dostawców jak Zerolight, Gravity Sketch, Ovation, Autodesk, Lockheed Martin Prepar3D oraz FLAIM Trainer. Lockheed Martin stworzył oprogramowanie symulacyjne dla prywatnych pilotów, organizacji komercyjnych, wojskowych i akademickich. Pakiet Prepar3D obsługuje już Vive Pro Eye. Technologia nowej generacji daje instruktorom dostęp do danych ze śledzenia ruchów gałek ocznych, a co za tym idzie, wgląd w osiągi studentów.

Z kolei Ovation eliminuje wiele tradycyjnych przeszkód wykorzystując technologię VR. Pozwala też użytkownikom na dostosowanie szkolenia do rzeczywistych scenariuszy, od sali balowej i spotkań biznesowych po salę sądową oraz wykorzystanie danych z systemu eye-tracking.

Vive Pro Eye także na targach Laval Virtual
Vive Pro Eye pojawi się również na targach Laval Virtual we Francji. To największa w Europie impreza poświęconej VR i AR. BMW M Virtual Experience, opracowane przez ZeroLight wraz z Nvidią i HTC Vive, zostanie zaprezentowane na stoisku Immersion. Doświadczenie umożliwia potencjalnym klientom konfigurowanie a nawet wejście za kierownicę samochodu w skali 1:1. Demo po raz pierwszy zostało zaprezentowane na targach CES 2019. Pokazuje zupełnie nową jakość obrazu poprzez „foveated rendering” – metodę renderowania, która wykorzystuje technologię śledzenia oczu, aby wygenerować najostrzejszy obraz dokładnie w miejscu, w którym użytkownik patrzy. Procesory graficzne RTX oparte na technologii Nvidia Turing stanowią najlepsze rozwiązanie do renderowania z wykorzystaniem zmiennej szybkości cieniowania (VRS), umożliwiając wykonanie super-samplingu dokładnie w docelowym obszarze. Zastosowanie systemu śledzenia gałek ocznych Vive Pro Eye do mapowania interakcji w czasie rzeczywistym umożliwia też platformie ZeroLight Wisdom VR dostarczanie informacji na temat indywidualnych zachowań użytkowników i ich preferencji. (źródło: HTC)

Twitter: @G_Lisiecki

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Tak wygląda willa generała Ziętka w Ustroniu

TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: HTC Vive Pro Eye preferowanym zestawem do wirtualnej rzeczywistości według Nvidii - Dziennik Zachodni

Wróć na gra.pl Gra.pl