reklama

Huawei inwestuje w Polsce we własny ekosystem. Nasz rynek jest „jednym z dziesięciu najważniejszych” dla chińskiego producenta

Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
Huawei organizuje w Polsce serię konferencji poświęconych rozwojowi własnego ekosystemu opartego na Huawei Mobile Services. To kontynuacja wydarzenia, które odbyło się w październiku podczas Huawei Developer Day. Pierwsze spotkanie odbyło się w Poznaniu, kolejne zaplanowane są we Wrocławiu, Krakowie, Katowicach i Gdańsku – jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy, że w maju, w wyniku handlowej wojny USA z Chinami, amerykańska administracja wpisała Huawei na tzw. handlową czarną listę, co oznacza, że ewentualna współpraca z przedsiębiorstwami ze Stanów Zjednoczonych wymaga specjalnej zgody. I taka, tymczasowa – 90-dniowa, zgoda jest udzielana już od maja. W listopadzie rozpoczął się kolejny taki 90-dniowy okres, który jednak wciąż nie wyjaśnił sytuacji z Google.

Alphabet Inc., spółka do której należy Google, zawiesiła współpracę z Huawei. Dotyczy to sprzętu, oprogramowania i usług technicznych, a wyjątek stanowi oprogramowanie oparte na licencji open source – czyli czysty system Android. W efekcie najnowszy i najlepszy smartfon Huawei – Mate 30 Pro, choć działa na Androidzie, pozbawiony jest usług Google, w tym dostępu do sklepu Play.

Czas na Huawei Mobile Services

Nic zatem dziwnego, że w tej sytuacji Huawei stara się uniezależnić od Google i rozwija własny ekosystem. Jak zapowiadano już we wrześniu, firma z Shenzhen ma zainwestować miliard dolarów, by zachęcić programistów do tworzenia aplikacji dla AppGallery, sklepu Huawei, który ma zastąpić Google Play.

A czym są Huawei Mobile Services? HMS to autorskie rozwiązanie Huawei, które jest bazą dla ekosystemu Huawei, składającego się z takich usług jak Mobilna Chmura, Motywy, Przeglądarka i wspomniany już sklep AppGallery. Ekosystem opiera się na warstwie technologicznej HMS, składającej się z takich rozwiązań jak m.in. ID Huawei Authentication, Huawei Push, Huawei IAP czy Huawei Adds.

- Polska jest jednym z dziesięciu najważniejszych rynków dla Huawei na świecie. Dlatego właśnie tutaj, na rynku polskim, planujemy znaczącą inwestycję w rozwój naszego ekosystemu. W pierwszej fazie inwestycji wydamy 10 milionów dolarów na program partnerski zachęcający twórców i właścicieli aplikacji do obecności w ekosystemie, z naciskiem na sklep z aplikacjami Huawei AppGallery – powiedział podczas Huawei Developer Day w Warszawie Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska.

„10 milionów powodów”

Podczas spotkania w Poznaniu, które odbyło się w Business Link Maraton, eksperci Huawei mówili o technologicznych i biznesowych korzyściach dla lokalnego biznesu, które wynikają ze współpracy w ramach sklepu z aplikacjami Huawei AppGallery. Co więcej, lokalni developerzy mieli okazję dowiedzieć się, w jaki sposób mogą zintegrować swoje produkty z ekosystemem Huawei przy wykorzystaniu HMS Core.

- Huawei Mobile Services to miliony powodów do współpracy – dokładnie 10 milionów, bo tyle mamy aktywnych urządzeń Huawei w Polsce. Możliwości biznesowe dla wszystkich twórców aplikacji mobilnych są naprawdę imponujące. Zapraszamy do wspólnego budowania nowego ekosystemu, czyli Huawei Mobile Services – powiedział Rafał Rojek, Business Development Manager, Huawei CBG Polska.

Ekspansja trwa

- Nasz ekosystem jest w trakcie ekspansji. Jest to najlepszy moment, żeby do nas dołączyć, wejść w program partnerski w momencie, gdy będziemy w niego inwestować ze szczególną siłą. Już teraz nasz ekosystem daje naszym partnerom możliwość istotnego zwiększania swoich zasięgów – dodaje Justyna Jaworska, Huawei Mobile Services Operation Manager, zapraszając uczestników do współpracy.

Eksperci z Centrum Badań i Rozwoju Huawei zaprezentowali innowacje tworzone przez markę, takie jak Huawei AI. W Poznaniu przedstawiono także szczegóły HMS Core, czyli kluczowych usług wykorzystywanych przez aplikacje, jak na przykład logowanie do aplikacji przy wykorzystaniu ID Huawei, Huawei Maps, Huawei In App Purchase, Huawei Location i wiele innych.

Następne spotkania z cyklu Huawei Developer Day:

  • Wrocław (03.12)
  • Kraków (09.12)
  • Katowice (10.12)
  • Gdańsk (13.12)

Zobaczcie koniecznie

Nie przegapcie

60 sekund biznesu: W Polsce sięgajmy po rzeczy polskie

Wideo

Materiał oryginalny: Huawei inwestuje w Polsce we własny ekosystem. Nasz rynek jest „jednym z dziesięciu najważniejszych” dla chińskiego producenta - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3