#jestemgraczem: Wyniki badań, czyli jaki jest polski gracz

Redakcja gra.pl
#jestemgraczem#jestemgraczem: Wyniki badań, czyli jaki jest polski gracz
#jestemgraczem#jestemgraczem: Wyniki badań, czyli jaki jest polski gracz
W akcji #jestemgraczem wzięło udział 79 543 osoby. Wszyscy wypełnili ankietę i tak powstał obraz przeciętnego, polskiego gracza, który najczęściej gra w League of Legends.

Dominującą platformą jest komputer (92 proc.). Na drugim miejscu jest komórka/tablet (50 proc.), a na trzecim konsola stacjonarna (36 proc.).
Średni czas grania to 21 godzin tygodniowo. Większość - 78 proc. - gra codziennie lub prawie codziennie.
W co gramy?
Na pierwszym miejscu są strzelanki (66 proc.), potem gry RPG (65 proc.) i gry akcji (53 proc.).

A jak wygląda lista najpopularniejszych tytułów/serii?
A tak:

  • League of Legends (22 proc.)
  • Counter Strike (17 proc.)
  • Battlefield, Wiedźmin (po 11 porc.)
  • Assassin's Creed, FIFA, Grabd Theft Auto i The elder Scrolls V: Skyrim (10 proc.)
  • World of Warcraft (8 proc.)
  • Diablo (7 proc.)
  • Call of Duty, Gothic, Mass Effect (6 proc.)
  • Fallout, world of Tanks (5 proc.)

Kobiety chętniej niż mężczyźni wybierają gry przygodowe, zręcznościowe, logiczne i muzyczne. Wśród graczek drugą ulubioną grą po LoL jest seria Assassin's Creed. Potem Wiedźmin i Diablo.

Znaczenie ma też wiek. Wśród fanów Fallouta najliczniejsza grupa to gracze 30+. W LoL: do 15 roku życia.
W przypadku Diablo najliczniejsza grupa to 30+, a w przypadku na przykład World of Warcraft: 25-29.

Kto gra?
Polski gracz to zazwyczaj młody (20-24 lata) -mężczyzna z dużego miasta. Gracze zwykle są stanu wolnego i aktualnie uczą się lub studiują (71 proc. odpowiedzi). czy granie wpływa na naukę? Nie, bo średnia ich ocen kształtuje się na poziomie 4.0.
Mało tego: sami gracze uważają, że gry maja pozytywny wpływ na naukę. Przede wszystkim pomagają w nauce języków obcych (aż 98 proc. graczy zna język angielski, a tylko 1 proc. deklaruje brak znajomości jakiegokolwiek języka obcego), ale również poprawiają relacje z kolegami ze szkoły oraz mają pozytywny wpływ na zapamiętywanie materiału. Tylko 11 proc. graczy stwierdziło, ze ma gorsze oceny.

Jedna trzecia osób, które wypełniły kwestionariusz pracuje zawodowo. W rubryce zawód najczęściej pojawiał się pracownik biurowy, pracownik administracji, specjalista lub menadżer średniego szczebla. A blisko połowa zarabia miesięcznie ponad 2400 zł netto.

Z badania wynika, że gracze częściej uczestniczą w kulturze niż ogół Polaków. 72 proc. graczy przeczytało w ubiegłym roku książkę dla przyjemności. To o 13 punktów procentowych więcej niż wśród ogółu Polaków przebadanych przez CBOS w ramach badania "Aktywności i doświadczenia Polaków w 2013 r.". Gracze często zaglądają też do kina - różnica w stosunku do ogółu mieszkańców Polski jest największa i wynosi aż 38 punktów procentowych.

Granie nie oznacza także osłabienia relacji z przyjaciółmi, których gracze mają więcej, niż ogół Polaków (średnia dla gracza to 8,9, a dla przeciętnego Polaka: 6,4).

Badanie #jestemgraczem zrealizował IPSOS na zlecenie SAPPHIRE Technology. Kompletny raport znajdziecie na stronie jestemgraczem.com

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak Disney wzbogacił przez lata swoje portfolio?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gra.pl Gra.pl