Nvidia swoją technologię RTX zaprezentowała kilka dni temu podczas konferencji GDC w San Francisco.
To technologia raytracingu przeznaczoną dla twórców, która pozwala uzyskać kinową jakość renderingu w czasie rzeczywistym. Lepiej odwzorowuje oświetlenie, odbicia oraz cienie, zapewniając znacznie większy poziom realizmu.
Raytracing w czasie rzeczywistym zastępuje większość technik obliczeniowych, które odtwarzają zachowanie światła w czasie rzeczywistym w ramach tradycyjnego potoku renderowania, pozwalając uzyskać obrazy, które bardziej przypominają rzeczywistość.
Podczas tej samej imprezy studio 4A Games odpowiedzialne za serię Metro pokazało tę technologię w akcji na przykładzie swojej nowej gry, czyli Metro Exodus.
Najnowsza gra ukraińskiego studia ukaże się jesienią tego roku. Na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
Ponownie wcielimy się w Artioma, ponownie trafimy do Rosji. Ale poza tym szykują się spore zmiany. Tym razem spora część rozgrywki zabierze nas na otwarte tereny w postaci dużych, nieliniowych map.
Akcja gry ma trwać rok, dzięki czemu doświadczymy wszystkich czterech pór roku - co będzie też miało wpływ na wygląda poszczególnych lokacji.
A przy okazji Wydawnictwo Techland ogłosiło, że będzie polskim wydawcą gry. Szczegółów na razie brak, ale w informacji prasowej wspomniano, że Metro Exodus ukaże się w polskiej, kinowej (napisy) wersji językowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?