Spis treści
Nowy pakiet z reklamami na Netflix
Netflix, będący jedną z najpopularniejszych platform streamingowych, na początku listopada uruchomił nowy pakiet, który zawiera reklamy.
Na razie nowa, tańsza opcja dostępna jest w Stanach Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Francji, Japonii, Korei Południowej, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a za kilka dni także w Hiszpanii. Wcześniej wersję próbną testowano wcześniej w Kanadzie i Meksyku.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Netflix emituje od czterech do pięciu minut reklam na godzinę. Standardowo mają one od 15 do 30 sekund. Pokazywane są przed, po, ale również w trakcie trwania filmów.
Ograniczenia pakietu z reklamami na Netflix
Nowy pakiet reklamowy obejmuje tyko jedno urządzenie i nie ma w tym wypadku dowolności wyboru. Poza tym najwyższa dostępna rozdzielczość wynosi 720p.
Ponadto użytkownicy reklamowego pakietu nie mają dostępu do mniej więcej 10 proc. zawartości serwisu, w tym do popularnych filmów i seriali, jak np. „Skyfall”, „Breaking Bad”, czy „Peaky Blinders”. Wszystko przez to, że firma nie ma licencji na to, by wyświetlać niektóre z tytułów z reklamami.
Materiały do których nie będziemy mieli dostępu, oznaczone będą za pomocą ikony czerwonej kłódki w prawym górnym rogu. Lista niedostępnych filmów prawdopodobnie będzie się różnić w zależności od kraju i rodzaju licencji, która w nim obowiązuje.
Cena Netfliksa z reklamami może kusić
Dużym plusem jest z pewnością cena nowej propozycji platformy, gdyż jest ona ponad dwa razy niższa niż pełna wersja premium pozbawiona reklam. Dla przykładu, mieszkańcy USA zapłacą z a pakiet 6,99 dol. miesięcznie (niecałe 33 zł), Niemiec - 4,99 euro (23,5 zł), a Wielkiej Brytanii - 4,99 funta (27 zł).
Od grudnia reklamy także na Disney+
Za reklamowym trendem podążył także Disney+. Pakiet z reklamami będzie dostępny już w grudniu, przynajmniej w USA. W tym wypadku obniżka cen będzie symboliczna. Zgodnie z zapowiedziami firmy, wkrótce koszt pakietu standardowego wzrośnie z 7,99 dol. do 10,99 dol. (na razie nie w Polsce).
Wówczas wprowadzony zostanie pakiet z reklamami, który zastąpi podstawowy plan. Będzie on kosztował tyle, ile obecnie standard. Docelowo na 1 godzinę filmu mamy oglądać około 4 minut materiałów promocyjnych.
Pakiet z reklamami na HBO Max mało popularny
W Stanach Zjednoczonych również HBO Max ma tańszy pakiet z reklamami. Subskrybenci, którzy się na niego zdecydują, zamiast 14,99 dol. miesięcznie (70 zł), płacą 9,99 dol. (47 zł). Jednak za Oceanem oferta nie cieszy się jak na razie dużą popularnością. Z badania serwisu Antenna wynika, że tylko 12 proc. subskrybentów HBO Max w USA wybrało tańszy pakiet.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 SM-R900 40mm Złoty
Waga: 28,7 gWymiary: 40,4 x 39,3 x 9,8 mmModel zeg…
kup teraz

Apple Watch 8 Cellular 41mm Grafitowy z bransoletą mediolańską w...
apple watch series 8 olśniewa dużym niegasnącym wy…
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Classic Biały
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Huawei Watch GT 3 42 mm Active Biały
elegancka 42-milimetrowa tarcza smartwatcha huawei…
kup teraz

Garmin Vivoactive 4S Biały
SmartwatchGARMIN Vivoactive 4s Biały z różowozłoty…
kup teraz

Withings Activite Steel HR Sport Biały
Steel HR Sport to hybrydowy smartwatch specjalnie …
Ile wydajemy na aktywność fizyczną?