Spis treści
YouTube to najpopularniejszy serwis streamingowy na świecie, będący także pewnym pionierem tego typu platform. O ile oczywiście w przypadku serwisów VOD to Netflix jest na czele, to właśnie „klasyczne” ujęcie jest przez większość internautów utożsamiane właśnie z YT. Ogromna społeczność użytkowników serwisu przyciągana jest do niego natomiast głównie różnorodnością oferowanych i zamieszczanych tam treści. Dotyczy to przy tym tematyki, stylu materiałów, jak również ich rodzaju, czego przykładem są YouTube Shorts.
Reklamy, YouTube Premium i użytkownicy
Reklamy na serwisie YouTube nie są niczym nowym, ani zaskakującym. Pojawiają się one przy tym zarówno na początku poszczególnych materiałów, jak i niekiedy (niestety) w ich trakcie. Oczywiście dla użytkowników nie jest to przyjemne, ani wygodne, dlatego też wiele osób próbuje coś z tym zrobić.
Najprostszym sposobem na pozbycie się reklam na YouTube jest wykupienie płatnego pakietu YouTube Premium, oferującego właśnie brak reklam, a do tego m.in. możliwość odtwarzania filmów przy wyłączonym ekranie czy pobieranie materiałów. Jednakże nie każdy ma ochotę na wydawanie pieniędzy. Co wtedy?
Koniec z blokowaniem reklam na YouTube
W obecnych, rozwiniętych technologicznie realiach, jedynie kwestia czasu było powstanie narzędzi do blokowania reklam na YouTube. Jednym ze sposobów jest popularny AddBlock i pochodne narzędzi, które w ramach ustawień blokują wyskakujące reklamy. Działały one również w przypadku YouTube, jednak w zeszłym roku serwis wprowadził blokowanie wyświetlania w przypadku urządzeń z zainstalowanymi programami blokującymi.
Kolejnym, a przy tym ostatnim sposobem na blokowanie reklam na YouTube bez płacenia były aplikacje mobilne. Mnogość i różnorodność programów mobilnych tego typu powodowała problem w opracowaniu przeciwdziałających im metod. Teraz się jednak to zmieniło i na oficjalnej stronie wsparcia YouTube poinformowano o „wzmocnieniu egzekwowania przepisów dotyczących aplikacji innych firm, które naruszają warunki korzystania z usług YouTube, a w szczególności aplikacji blokujących reklamy”.
Zarówno w tym przypadku, jak i wobec ogólnej walki z blokowaniem reklam, YouTube od początku argumentuje to dobrem twórców. Należy bowiem wiedzieć, że osoby zamieszczające materiały na platformie zarabiają właśnie na wyświetlanych w korelacji z ich filmami reklamach.
Reklamy na YouTube pomagają wspierać twórców i pozwalają miliardom ludzi na całym świecie korzystać z usługi przesyłania strumieniowego.
Inną kwestią jest samo działanie serwisu YouTube, z którego korzystanie w podstawowej wersji jest darmowe. Jak każdy serwis jednak działa on zarobkowo i właśnie reklamy pomagają w jego utrzymaniu i funkcjonowaniu. Nie zmienia to jednak faktu, że reklamy jako takie bywają niezwykle irytujące i brak możliwości zewnętrznego ich blokowania nie spodoba się wielu osobom korzystającym z YouTube.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Gra.pl codziennie. Obserwuj Gra.pl!
Sprawdź też:
Zakaz smartfonów w szkołach? 67% Polaków mówi "tak"!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?