Jestem dumny ze wspólnego wysiłku ogromnej, międzynarodowej grupy twórców, która pracowała nad tą olbrzymią aktualizacją - mówi Uriy Kuryavyi, dyrektor wydawniczy World of Tanks na PC. - Poprawiliśmy osiągi wielu czołgów, ulepszyliśmy dużą ilość map w bitwach losowych oraz dokonaliśmy zmian w matchmakingu lekkich pojazdów i artylerii.
Wraz z aktualizacją 1.18 gracze ujrzą nowe zmiany wizualne bazujące na możliwościach ich komputerów. Poprawiono też efekty wizualne zniszczonych gąsienic w każdym pojeździe. Gąsienice będą teraz oddziaływać z obiektami jako niezależne modele fizyki - będą więc zachowywać się jeszcze bardziej realistyczne. Teraz mogą się na przykład właściwie odwijać lub odpadać, kiedy zostaną trafione bądź uderzone, albo pozostaną na ziemi, gdy poruszamy się z wysoką prędkością i działają na nie duże siły fizyczne.
Czołgiści powinni przyjąć z zadowoleniem ważne zmiany w matchmakingu. Nowe zasady dotyczą pojazdów lekkich i kołowych oraz ilości artylerii w drużynie. Matchmaker będzie dbał, aby po obu stronach była ta sama ilość czołgów lekkich. Pojawi się również limit 1 czołgu kołowego na drużynę. Jeśli chodzi o artylerię, bitwy będą rozgrywać się z nie więcej niż 2 tego typu jednostkami po każdej ze stron.