reklama

Niespodziewany, choć niewielki wzrost na rynku tabletów. Apple wciąż liderem, ale Samsung stracił drugie miejsce

LISZaktualizowano 
Po wielu kwartałach spadków, w Q3 2019 r. na rynku tabletów znów odnotowano wzrosty. Według analityków International Data Corporation, w tym czasie sprzedano 37,6 mln urządzeń, co stanowi niewielki, bo niespełna 2-procentowy wzrost roku do roku.

Apple pozostaje liderem tego segmentu urządzeń, a udział firmy Cupertino w rynku tabletów wzrósł o 21,8 proc. do 31,4 proc. w Q3 2019. Ten wynik Apple osiągnęło między innymi dzięki wprowadzeniu pod koniec kwartału do sprzedaży nowego iPada. W sumie firma z Cupertino sprzedała w Q3 2019 11,8 mln iPadów.

Atutem urządzeń Apple jest między innymi możliwość podłączania klawiatury (poprzez złącze Smart Connector) oraz system operacyjny, przemianowany już na iPadOS. W efekcie Apple jest największym graczem na rynku tabletów – ba, iPady postrzegane są także jako zagrożenie dla laptopów.

Do niespodziewanej zmiany doszło za plecami Apple – swój udział w rynku udało się bowiem zwiększyć Amazonowi, którego sprzedaż wzrosła rok do roku o 25,6 proc. Dziś, według IDC, Amazon, ma 14,5 proc. rynku. To efekt wprowadzenia nowego Fire 7 w ostatnim kwartale i wyprzedaży Prime Day. W Q3 2019 firma sprzedała 5,5 mln urządzeń.

Na trzecie miejsce spadł Samsung, który sprzedał 4,6 miliona tabletów w Q3 2019 (spadek o 13,9 proc. rok do roku). Wciąż popularnością cieszy się seria Tab A; sprzedaż tych tanich urządzeń stanowi ponad połowę sprzedaży wszystkich tabletów koreańskiej firmy z Q3 2019. Według IDC, Samsung ma 12,3 proc. rynku.

Na czwartym miejscu jest Huawei. Firma z Shenzhen sprzedała w Q3 2019 3,6 miliona tabletów, co oznacza spadek o 4,4 proc. rok do roku. Huawei boryka się z problemami związanymi w wojną handlową Stanów Zjednoczonych z Chinami; stąd największa sprzedaż odnotowana została na rodzimym rynku. Według International Data Corporation Huawei posiada 9,5 proc. rynku.

Czołową piątkę zamyka Lenovo z 6,7-procentowym udziałem w rynku. Lenovo sprzedało w Q3 2019 2,5 mln tabletów notując jednocześnie 7,6-procentowy wzrost w porównaniu z trzecim kwartałem 2019.

IDC zastrzega, że dane są wstępne i mogą jeszcze ulec zmianie.

Zobaczcie koniecznie

Nie przegapcie

Rząd robi poduszkę na ewentualne spowolnienie gospodarcze

Wideo

Materiał oryginalny: Niespodziewany, choć niewielki wzrost na rynku tabletów. Apple wciąż liderem, ale Samsung stracił drugie miejsce - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3