Strategy Analytics przeprowadziła ankietę internetową w Stanach Zjednoczonych z udziałem 2500 właścicieli smartfonów w wieku od 18 do 64 lat. Czy jej wyniki są niespodzianką?
Według badań Strategy Analytics „przeciętny” iPhone jest aktywny od 18 miesięcy, z kolei „uśredniony” smartfon Samsunga – 16 i pół miesiąca, ale coraz więcej użytkowników deklaruje, że będzie korzystać ze swojego telefonu co najmniej przez trzy lata. To wytłumaczenie faktu, że rynek smartfonów – jak podkreślają w Strategy Analytics – osiągnął „znaczącą bezwładność”. Co więcej, sporo analityków uważa, że branża najprawdopodobniej doświadczy najgorszego spadku w nadchodzących miesiącach.
Z badania Strategy Analytics wynika, że – często marginalne – ulepszenia nie są dla wielu użytkowników zachętą do kupowania kolejnych generacji urządzeń. Na dodatek dążenie producentów do rentowności spowodowało wzrost cen smartfonów już nie tylko do 1 tys. dolarów, ale i powyżej tej kwoty. Jeszcze większą barierą finansową okażą się smartfony 5G, choć obsługę tej sieci za ważne dla swojego następnego urządzenia uznaje jeden na czterech badanych. Telefon z 5G zamierza kupić tylko 7 proc. ankietowanych.
Nic zatem dziwnego, że w tej sytuacji producenci sprzętu szukają przychodów także wśród usług – na przykład muzycznych czy telewizyjnych. Tak jest w przypadku Apple. Z kolei jeśli chodzi o lojalność wobec marki, to Apple i Samsung dominują na rynku – 70 procent użytkowników urządzeń tych firm deklaruje, że znów kupi ich smartfony. Na kolejnym miejscu są LG i Motorola, ale z wynikami poniżej 50 procent.
Nie przegapcie
Zobaczcie koniecznie
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?