– Dzięki naszemu rozwiązaniu gracze uzyskują możliwość grania w najnowsze i najlepsze tytuły na świecie, gdziekolwiek i kiedykolwiek chcą – za pomocą telefonów, tabletów, telewizorów i komputerów PC – wyjaśniał na konferencji na Konferencji Technologii Procesorów Graficznych Phil Eisler, dyrektor generalny ds. cloud gaming w firmie Nvidia. – GeForce GRID całkowicie odmieni sposób dostarczania gier oraz samej rozgrywki.
Nowa platforma jest oparta na procesorach graficznych GeForce GRID, które obsługują technologię strumieniowania o wyjątkowo niskim opóźnieniu, a także współpracują ze specjalnym oprogramowaniem do obsługi grafiki w chmurze.
Nowa karta została wyposażona w dwa procesory graficzne oparte na architekturze Kepler, a każdy z nich został wyposażony we własny koder. Łącznie posiadają one 3 072 rdzenie CUDA i zapewniają wydajność shaderów na poziomie 4,7 teraflopa. Dzięki tej mocy usługodawcy mogą renderować zaawansowane graficznie gry w chmurze i kodować strumień obrazu z gry bezpośrednio na procesorze graficznym, uzyskując większą liczbę strumieni gier z każdego serwera.
Na wspomnianej konferencji Nvidia wspólnie z platformą Gaikai zaprezentowały wirtualną konsolę do gier, składającą się z telewizora LG Cinema 3D z aplikacją Gaikai, który podłączono do procesora graficznego GeForce GRID zainstalowanego w serwerze położonym 16 km od miejsca prezentacji. Wystarczyło podłączyć do telewizora kabel sieciowy oraz bezprzewodowy kontroler do gier i rozpocząć rozgrywkę bez jakichkolwiek opóźnień.
Czy technologie niszczą psychikę dzieci?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?