Nvidia G-SYNC: Bez rwania, zacięć i opóźnień w wyświetlaniu obrazu

Redakcja gra.pl
Nvidia G-SYNCTechnologia Nvidia G-SYNC ma się pojawić w przyszłym roku w monitorach przynajmniej czterech producentów.
Nvidia G-SYNCTechnologia Nvidia G-SYNC ma się pojawić w przyszłym roku w monitorach przynajmniej czterech producentów.
Nvidia pochwaliła się nowa technologią przeznaczoną dla monitorów do gier, która umożliwi idealną synchronizację karty graficznej i monitora. Jak działa G-SYNC i kiedy się pojawi?

Nvidia zapewnia, że G-SYNC oznacza „niesamowitą” płynność obrazu oraz krótki czas reakcji, niemożliwy do osiągnięcia w przypadku dotychczasowych technologii wyświetlania.

Prace nad technologią trwały kilka lat. Jej efektem jest rozwiązanie, które synchronizuje częstotliwość odświeżania monitora z prędkością renderowania karty graficznej. W efekcie obrazy pojawiają się na monitorze natychmiast po wyrenderowaniu, obiekty są wyraźniejsze, a gry płynniejsze.

Od samego początku istnienia monitorów komputerowych, odświeżały one obraz ze stałą wartością, która najczęściej wynosiła 60 razy na sekundę (herców). Ze względu na dynamiczny charakter gier wideo, liczba klatek na sekundę renderowanych przez karty graficzne podczas gry ulega ciągłym zmianom – czytamy w informacji prasowej. – Próby zsynchronizowania monitora z kartą graficzną skutkują powstaniem zakłóceń obrazu. Włączenie synchronizacji pionowej (V-SYNC) eliminuje ten efekt kosztem wprowadzenia opóźnień w wyświetlaniu obrazu i spowolnień w grze, ponieważ częstotliwości odświeżania karty graficznej oraz monitora są różne.

I to właśnie ma zmienić nowa technologia Nvidii. Wykorzystuje ona moduł G-SYNC, który będzie montowany w monitorach do gier i będzie współpracowała ze sprzętem i oprogramowaniem zaimplementowanym w kartach graficznych firmy Nvidia opartych na architekturze Kepler.

– Ogromny wzrost mocy renderowania obrazu przez karty graficzne, jaki nastąpił w ostatnim dziesięcioleciu, umożliwia tworzenie coraz bardziej złożonych światów i trójwymiarowych scen. Ale nawet na najlepszych komputerach występują rwania oraz zacięcia obrazu, które zakłócają iluzję rzeczywistości. Technologia G-SYNC stanowi eleganckie rozwiązanie tego długotrwałego problemu. Obrazy na wyświetlaczu z G-SYNC są wyjątkowo stabilne i zaskakująco rzeczywiste – chwali nową technologię Tim Sweeney, założyciel firmy EPIC Games.

A wtóruje mu Johan Andersson, dyrektor techniczny w firmie DICE: – To prawdziwie innowacyjne rozwiązanie odwiecznego problemu grafiki komputerowej, pozwalające wreszcie zobaczyć doskonały obraz, wolny od opóźnień i szarpania. W rezultacie doświadczamy fantastycznych wrażeń. To coś, co trzeba zobaczyć, aby uwierzyć.

W podobnym tonie wypowiada John Carmack, współzałożyciel firmy iD Software: – Dzięki G-SYNC można wreszcie zjeść ciastko i mieć ciastko, czyli wykorzystać całą moc karty graficznej, nie wywołując przy tym opóźnień i zakłóceń obrazu.

A kiedy z G-SYNC będzie można skorzystać? Monitory z tą technologią pojawią się w przyszłym roku w ofercie takich firm jak ASUS, BenQ, Philips i ViewSonic.

Nvidia G-SYNC: Bez rwania, zacięć i opóźnień w wyświetlaniu obrazu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Materiały promocyjne partnera

Francja rozważa przekazanie Ukrainie czołgów Leclerc

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl
Dodaj ogłoszenie