Projekt SHIELD jest oparty na systemie Android, stąd obsługuje wszystkie gry dostępne w Google Play. Ale SHIELD może też funkcjonować jako bezprzewodowy kontroler i odbiornik gier strumieniowanych z PC (pod warunkiem, że ten ma kartę GeForce 650 GTX lub lepszą) umożliwiając granie w tytuły z naszej biblioteki w Steamie.
Można grać na ekranie wbudowanym w urządzenie lub podłączyć je do dużego telewizora i usiąść na wygodnej kanapie.
– Projekt SHIELD został stworzony przez inżynierów z firmy Nvidia, którzy uwielbiają grać i wymyślili nowy sposób na granie – tłumaczył podczas dzisiejszej prezentacji Jen-Hsun Huang, współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Nvidia. – Zainspirowaliśmy się rosnącą popularnością technologii mobilnych i rozwiązań chmury, które uwolnią nas od naszych maszyn i pozwolą nam grać gdziekolwiek chcemy, na dowolnym ekranie. Chcieliśmy stworzyć urządzenie, które zrewolucjonizowałoby gry w taki sam sposób, w jaki iPod czy Kindle odmieniły podejście do muzyki i książek, umożliwiając granie w całkowicie nowy sposób. Mamy nadzieję, że SHIELD zachwyci innych graczy tak samo, jak nas.
Najważniejszym elementem całego urządzenia jest nowy procesor Nvidia Tegra 4 (więcej informacji znajdziecie tutaj: Nvidia Tegra 4: Najszybszy na świecie procesor mobilny)
Do tego otrzymujemy pięciocalowy wyświetlacz dotykowy o rozdzielczości HD 1280x720. Jest także technologia Direct Touch, dzięki której reakcja urządzenia na dotyk ma być szybsza i dokładniejsza niż w standardowych wyświetlaczy dotykowych.
A co o nowym urządzeniu mówią przedstawiciele największych firm tworzących gry?
– Ubisoft zawsze żywo interesuje się nowymi platformami sprzętowymi. Projekt SHIELD to obiecująca platforma, która zapewni graczom mobilnym i komputerowym całkowicie nowe wrażenia płynące z gier. Możliwość zagrania w pecetową wersję gry Assassin's Creed III jest doskonałym przykładem innowacyjności nowego urządzenia, a także wynikiem długotrwałej współpracy studia Ubisoft z firmą Nvidia
Yves Guillemot
współzałożyciel i dyrektor generalny firmy Ubisoft
– Dzięki Projektowi SHIELD, Nvidia zapewnia bezkompromisową rozrywkę i wysoką jakość gier na urządzeniach mobilnych. Atrakcyjne wizualnie gry, takie jak Real Boxing czy Hawken, wykorzystujące silnik Unreal Engine, wyglądają wręcz fantastycznie na nowym urządzeniu. To tylko początek. Jesteśmy niezmiernie ciekawi, co jeszcze osiągną programiści pracujący z silnikiem Unreal Engine, skoro mają do dyspozycji tak wiele mocy w tak niewielkim opakowaniu.
Mark Rein
wiceprezes i współzałożyciel firmy Epic Games