Polacy wydają coraz więcej na gry komputerowe, a co trzeci kupuje je przez Internet. Jak mało kto cenimy światowe nowości

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Nie ulega wątpliwości, że wraz z kolejnymi lockdownami i ograniczeniami związanymi z pandemią oblicze gier w Europie i w Polsce uległo znacznej zmianie - na lepsze. Gry wideo, ze swoją realistyczną grafiką i zadziwiającą symulacją rzeczywistości, wyszły z pandemii zwycięsko, zdobywając jeszcze większy kawałek rynkowego tortu w wielu krajach, w tym w Polsce.
Nie ulega wątpliwości, że wraz z kolejnymi lockdownami i ograniczeniami związanymi z pandemią oblicze gier w Europie i w Polsce uległo znacznej zmianie - na lepsze. Gry wideo, ze swoją realistyczną grafiką i zadziwiającą symulacją rzeczywistości, wyszły z pandemii zwycięsko, zdobywając jeszcze większy kawałek rynkowego tortu w wielu krajach, w tym w Polsce. Grzegorz Dembiński / Polska Press
Globalny segment gier wideo jest jedną z najszybciej rozwijających się branż, a prognozowana wielkość rynku do 2026 roku osiągnie blisko 240 mln dolarów. Ukształtowane podczas pandemii nowe nawyki zakupów online nadal mają wpływ na rozrywkę: udział sektora gier komputerowych w rynku wciąż rośnie, wyprzedzając dotychczasowych liderów, w tym branżę mody.

W ciągu ostatnich lat branża gier komputerowych stała się największym rynkiem rozrywki na żądanie. Przewiduje się, że już w 2022 roku jej przychody osiągną 175 060 mln dolarów.

Nie inaczej jest w Polsce - dynamicznie rozwijającym się rynku z ponad 17 milionami graczy, gdzie do 2024 roku wartość branży ma wynieść 3 miliardy złotych (ok. 760 milionów dolarów). Polacy są znani jako konsumenci, którzy chętnie sprawdzają tytuły z całego świata.

- Z najnowszych raportów wynika, że w pandemicznym 2020 roku prawie jedna trzecia polskich internautów dokonała zakupu gier komputerowych online. Konsumenci z Polski często kupują gry na zagranicznych platformach: robi tak 19% badanych użytkowników, a 21% rozważa takie zakupy w przyszłości – mówi Efi Dahan, Dyrektor Generalny PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią.

E-commerce: gry komputerowe wygrywają z modą

Nie ulega wątpliwości, że wraz z kolejnymi lockdownami i ograniczeniami związanymi z pandemią oblicze gier w Europie i w Polsce uległo znacznej zmianie - na lepsze. Gry wideo, ze swoją realistyczną grafiką i zadziwiającą symulacją rzeczywistości, wyszły z pandemii zwycięsko, zdobywając jeszcze większy kawałek rynkowego tortu w wielu krajach, w tym w Polsce.

Od marca 2020 r. liczba osób kupujących gry online przewyższyła nawet sektor mody e-commerce, który zawsze był silną kategorią. Na koniec 2021 r. liczba osób klasyfikowanych jako "kupujących gry", którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonali zakupu w sklepie z grami za pomocą systemu PayPal, przewyższyła o 11% liczbę tych klasyfikowanych jako "kupujących modę".

Jak wynika z danych PayPal, w tym czasie nastąpiły widoczne zmiany w liczbie dokonywanych zakupów. Jeszcze w styczniu 2020 r. liczba jego globalnych użytkowników zakwalifikowanych do kategorii "Gaming shoppers" utrzymywała się na poziomie ok. 9 mln. Jednak w marcu 2020 r. - wraz z wybuchem pandemii - wzrosła o 20%, by rok później (marzec 2021 r.) osiągnąć liczbę blisko 15 mln użytkowników.

W Polsce transakcje dokonywane przez Gaming Shopperów stanowiły ponad 13% wszystkich transakcji przetwarzanych przez PayPal w 2021 r.

- Co ciekawe, Polacy, podobnie jak przeciętni Europejczycy, z roku na rok zwiększają wartość swoich zakupów gier online, ale nadal kwota wydawana na zakup gier w Polsce jest o połowę niższa niż w Europie - komentuje Efi Dahan.

Gry komputerowe kupujemy głównie za granicą

Obecnie nawet 97% środków wydawanych na gry w Polsce dotyczy płatności za granicą. W wielu grach, zwłaszcza multiplayerowych, monetyzacja opiera się na mikrotransakcjach. Gracze płacący prawdziwymi pieniędzmi za skrzynie z łupami, skórki (tzw. skins), czy dodatkowe funkcje mogą uzyskać znaczącą przewagę nad innymi uczestnikami rozgrywki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Apple

Apple MacBook Pro 13,3"/M2/8GB/256GB/macOS Space Gray (MNEH3ZEA)

26 649,72 zł6 220,99 zł-77%
miejsce #2

ASUS

Asus E510 15,6"/N4020/4GB/128GB/Win11 (E510MA-BR580WS)

2 151,27 zł1 299,00 zł-40%
miejsce #3

Apple

Apple MacBook Pro 16,2"/M1 Pro/16GB/512GB/MacOS (MK183ZEA)

16 469,00 zł11 699,99 zł-29%
miejsce #5

Acer

Acer Aspire 3 15,6"/i5/8GB/512GB/Win10 (NX.ADUEP.001)

2 090,00 zł1 999,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak ważna jest technologia i bezpieczeństwo w pracy zdalnej

Materiał oryginalny: Polacy wydają coraz więcej na gry komputerowe, a co trzeci kupuje je przez Internet. Jak mało kto cenimy światowe nowości - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl
Dodaj ogłoszenie