Spis treści
Wśród graczy nie brakuje fanów marki The Last of Us. Tytuł stworzony przez studio Naughty Dog na wyłączność konsol PlayStation od Sony był przebojem. Produkcja nie tylko zdobyła uznanie recenzentów, ale podbiła także serca milionów użytkowników na całym świecie. Wszystko to natomiast głównie za sprawa znakomitej historii, która teraz trafiła na ekrany w formie serialu HBO.
The Last of Us – materiał na serial i trafny wybór
Już od premiery gry The Last of Us zwracano uwagę na to, iż gra ma iście filmową fabułę, która doskonale sprawdziłaby się w postaci ekranizacji. Na tę przyszło nam jednak poczekać długie lata, jedna wygląda na to, że było warto. Po seansie pierwszego, pilotażowego odcinka, który trwa około półtorej godziny, jesteśmy zachwyceni. Co więcej, to może być najlepsza ekranizacja gry w historii, o ile serial The Last of Us utrzyma swój dotychczasowy poziom.
Nadzieję na to mają prawdopodobnie także wszyscy widzowie, którzy obejrzeli premierowy odcinek już w dniu jego debiutu, a było to spore grono.
Serwisy HBO Max nie wytrzymały
Prawdopodobnie tworząc serial The Last of Us HBO mało nadzieję na jego sukces. Możliwe jednak, że i oni byli zaskoczeni aż tak dużym zainteresowaniem produkcją. Serwery serwisu HBO Max z pewnością nie były na to gotowe, gdyż nie wytrzymały natłoku użytkowników w dniu premiery 1. odcinka ekranizacji gry Naughty Dog.
Ilość widzów zalogowanych serialem była tak wysoka, iż platforma... się zawiesiła i przez jakiś czas nie można było z niej korzystać. Ostatnia taka sytuacja miała miejsce przy okazji premiery pierwszego odcinka Rodu Smoka. Jak więc była oglądalność debiutu The Last of Us, skoro narobiła takiego zamieszania?
Oglądalność The Last of Us – znamy już wyniki
HBO pochwaliło się już wynikami oglądalności pierwszego odcinka serialu The Last of Us, który zadebiutował na platformie 16 stycznia 2023 roku. Trzeba przyznać, że twórcy i serwis HBO Max mają się z czego cieszyć, bowiem pilot produkcji przyciągnął przed ekrany i monitory aż 4,7 mln widzów. To znakomity wynik, o czym świadczy także fakt, iż lepszym mogą na HBO pochwalić się dotychczas jedynie dwie produkcje. Są to wspomniany już Ród Smoka, który oglądało w dniu premiery serialu aż prawie 10 mln użytkowników serwisu, a także Zakazane imperium w 2010 roku (4,81 mln).
Jeśli natomiast chodzi o pokrewną tematykę, to wynik The Last of Us, poza HBO, zbliżony był do jednej z najlepszych produkcji o zombie w postapokaliptycznym klimacie. Chodzi oczywiście o The Walking Dead, który może pochwalić się widownią pierwszego odcinak na poziomie 5,35 mln widzów.
Warto przy tym dodać, że oglądalność następnych odcinków The Last of Us będzie prawdopodobnie w dniu premiery jeszcze wyższa, choćby ze względu na panujący obecnie szum medialny wokół produkcji. Podobnie było ze wspomnianym The Walking Dead, którego odcinki w szczytowym momencie cieszyły się ponad 17 mln oglądających. W przypadku ekranizacji gry Naughty Dog pewnie aż tak dobrze nie będzie, ale szacuje się wzrost oglądalności na poziomie co najmniej 20-40%, a to dużo.
Sprawdź też: