Raport Canalys: Ameryka Północna jest największym rynkiem dla smartwatchów i opasek fitness

LISZaktualizowano 
Rynek smartwatchów i opasek fitness ma się coraz lepiej, szczególnie w Ameryce Północnej. Według analityków Canalys, jego wartość – właśnie za oceanem – osiągnęła w drugim kwartale 2019 roku 2 miliardy dolarów.

Sprzedaż w tym okresie wzrosła w Ameryce Północnej – w porównaniu do Q2 2019 – aż o 38 procent osiągając 7,7 mln sztuk. Region ten pozostaje najistotniejszym dla producentów wearables, choć wciąż ustępuje Chinom pod względem sprzedaży jednostkowej.

W drugim kwartale 2019 roku ponad 60 proc. z 4,7 miliona zegarków Apple, które pojawiły się na rynku, sprzedano w Ameryce Północnej. Firma z Cupertino sprzedała w tym okresie niemal 3 mln urządzeń, co oznacza blisko 38 procent rynku. Apple dominuje, choć w porównaniu z Q2 2019 udział w rynku spadł o 1,6 proc. Trzeba jednak dodać, że wzrosła za to sprzedaż jednostkowa – i to aż o 32 procent. Oczekuje się, że we wrześniu firma z Cupertino zaprezentuje kolejną generację Apple Watch.

Blisko 2 miliony urządzeń – smartwatchów i opasek fitness – sprzedał w Q2 2019 Fitbit, co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu z Q2 2018. Udział firmy z San Francisco w rynku wynosi 24,1 proc. To zasługa między innymi bardzo udanego modelu smartwatcha – Versy. Błędem, zdaniem analityków, okazało się za to wprowadzenie na rynek nieco okrojonego z funkcji modelu Versy – Lite. Fitbit wkrótce zaprezentuje Versę 2.

Trzeci na północnoamerykańskim rynku jest Samsung, który zanotował 121-procentowy wzrost w porównaniu z Q2 2018. Południowokoreański producent w Q2 2019 sprzedał 0,8 mln urządzeń, co oznacza 10,6-procentowy udział w rynku. Kluczowe w przypadku Samsunga okazało się wprowadzenie na rynek Galaxy Watch Active; wkrótce do sprzedaży trafią zegarki Active drugiej generacji.

Kolejne miejsca zajmują Garmin (pół miliona sprzedanych urządzeń, 7 proc. rynku) oraz Fossil Group (0,3 mln sprzedanych zegarków, 4,1-procentowy udział w rynku) – pierwszy w tym zestawieniu producent smartwatchów z systemem Google – Wear OS, co jest dużą porażką firmy z Mountain View.

Jak podkreślają analitycy Canalys, kluczowymi elementami dla dalszego rozwoju rynku wearables jest łączność komórkowa oraz funkcje zdrowotne – istotne nie tylko dla samych konsumentów, ale także szerokiego ekosystemu opieki zdrowotnej.

Twitter: @G_Lisiecki

Nie przegapcie

Zobaczcie koniecznie

Materiał oryginalny: Raport Canalys: Ameryka Północna jest największym rynkiem dla smartwatchów i opasek fitness - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3