Raport Canalys: Ameryka Północna jest największym rynkiem dla smartwatchów i opasek fitness

LIS
Galaxy Watch Active
Galaxy Watch Active Samsung
Rynek smartwatchów i opasek fitness ma się coraz lepiej, szczególnie w Ameryce Północnej. Według analityków Canalys, jego wartość – właśnie za oceanem – osiągnęła w drugim kwartale 2019 roku 2 miliardy dolarów.

Sprzedaż w tym okresie wzrosła w Ameryce Północnej – w porównaniu do Q2 2019 – aż o 38 procent osiągając 7,7 mln sztuk. Region ten pozostaje najistotniejszym dla producentów wearables, choć wciąż ustępuje Chinom pod względem sprzedaży jednostkowej.

W drugim kwartale 2019 roku ponad 60 proc. z 4,7 miliona zegarków Apple, które pojawiły się na rynku, sprzedano w Ameryce Północnej. Firma z Cupertino sprzedała w tym okresie niemal 3 mln urządzeń, co oznacza blisko 38 procent rynku. Apple dominuje, choć w porównaniu z Q2 2019 udział w rynku spadł o 1,6 proc. Trzeba jednak dodać, że wzrosła za to sprzedaż jednostkowa – i to aż o 32 procent. Oczekuje się, że we wrześniu firma z Cupertino zaprezentuje kolejną generację Apple Watch.

Blisko 2 miliony urządzeń – smartwatchów i opasek fitness – sprzedał w Q2 2019 Fitbit, co oznacza wzrost o 18 proc. w porównaniu z Q2 2018. Udział firmy z San Francisco w rynku wynosi 24,1 proc. To zasługa między innymi bardzo udanego modelu smartwatcha – Versy. Błędem, zdaniem analityków, okazało się za to wprowadzenie na rynek nieco okrojonego z funkcji modelu Versy – Lite. Fitbit wkrótce zaprezentuje Versę 2.

Trzeci na północnoamerykańskim rynku jest Samsung, który zanotował 121-procentowy wzrost w porównaniu z Q2 2018. Południowokoreański producent w Q2 2019 sprzedał 0,8 mln urządzeń, co oznacza 10,6-procentowy udział w rynku. Kluczowe w przypadku Samsunga okazało się wprowadzenie na rynek Galaxy Watch Active; wkrótce do sprzedaży trafią zegarki Active drugiej generacji.

Kolejne miejsca zajmują Garmin (pół miliona sprzedanych urządzeń, 7 proc. rynku) oraz Fossil Group (0,3 mln sprzedanych zegarków, 4,1-procentowy udział w rynku) – pierwszy w tym zestawieniu producent smartwatchów z systemem Google – Wear OS, co jest dużą porażką firmy z Mountain View.

Jak podkreślają analitycy Canalys, kluczowymi elementami dla dalszego rozwoju rynku wearables jest łączność komórkowa oraz funkcje zdrowotne – istotne nie tylko dla samych konsumentów, ale także szerokiego ekosystemu opieki zdrowotnej.

Twitter: @G_Lisiecki

Nie przegapcie

Zobaczcie koniecznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Raport Canalys: Ameryka Północna jest największym rynkiem dla smartwatchów i opasek fitness - Dziennik Zachodni

Wróć na gra.pl Gra.pl