Przypomnijmy, że Samsung udostępnił testowe egzemplarze Galaxy Fold kilku redakcjom amerykańskich mediów. Pierwsze wrażenia zamieszczane w portalach społecznościowych były pozytywne, ale wkrótce zaczęły się problemy – Galaxy Fold ma bowiem problemy z wyświetlaczem. O awariach ekranów informowali Steve Kovach z CNBC, Mark Gurman z Bloomberga i Dieter Bohn z serwisu The Verge. Panele albo przestały wyświetlać treści, albo migotały, albo wyglądały jak złamane.
GALAXY FOLD MA PROBLEM Z WYŚWIETLACZEM
Na początku wydawało się, że przyczyną takiego stanu rzeczy było zdjęcie przez kilku recenzentów folii ochronnej, będącej – jak się okazało – częścią wyświetlacza, ale zarówno Bohn, jak i Kovach potwierdzili, że w ich przypadku do awarii doszło bez zdejmowania wspomnianej warstwy z panelu.
Samsung odebrał już sample od recenzentów i sprawdza uszkodzone urządzenia starając się ustalić przyczynę awarii. Jednocześnie opublikował oświadczenie związane z zaistniałą sytuacją.
Oto oświadczenie Samsunga:
„Niedawno zaprezentowaliśmy nową kategorię mobilnych urządzeń: smartfon, wykorzystujący wiele zupełnie nowych technologii oraz materiałów, które pozwoliły stworzyć na tyle elastyczny ekran, aby mógł się on złożyć. Jesteśmy niezwykle zachęceni pozytywnymi emocjami jakie wywołał Galaxy Fold.
Podczas gdy wielu recenzentów podzieliło się z nami tym, jak wielki potencjał dostrzegają w tym urządzeniu, niektórzy zwrócili też uwagę na elementy wymagające dalszych usprawnień, tak by zapewnić najlepsze doświadczenia z jego użytkowania.
Aby w pełni ocenić ich opinie oraz przeprowadzić dalsze testy wewnętrzne postanowiliśmy opóźnić wprowadzenie na rynek Galaxy Fold. W ciągu kilku tygodni przekażemy nową datę rozpoczęcia sprzedaży.
Wstępne wnioski z analizy zgłoszeń dotyczących ekranu wskazują, że przyczyną problemu mogą być siły działające na górne i dolne elementy zawiasu, które są odsłonięte, a które pozwalają uzyskać kształt urządzenia. Pojawił się także przypadek, w którym substancje znalezione wewnątrz urządzenia wpływały na zachowanie ekranu.
Podejmiemy działania, by jeszcze lepiej zabezpieczyć ekran. Dodatkowo upewnimy się, aby informacja dotycząca ochrony oraz korzystania z ekranu, w tym warstwy ochronnej, była dla użytkowników jasna i czytelna, tak by konsumenci mogli w pełni wykorzystać potencjał Galaxy Fold.
Cenimy sobie zaufanie, jakim obdarzają nas nasi klienci, a którzy są dla nas najwyższym priorytetem. Aby móc przewodzić branży, Samsung jest zobowiązany do bliskiej współpracy z klientami oraz partnerami. Chcemy im podziękować za ich cierpliwość oraz zrozumienie”.
Twitter: @G_Lisiecki
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Czy trzeba płacić opłaty za użytkowanie wieczyste?
60 sekund Biznesu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?