Polska gra Sniper: Ghost Warrior 2 wczoraj miała premierę na rynku amerykańskim. W piątek zadebiutuje też w naszych sklepach. Przy tej okazji twórcy, czyli CI Games (wcześniej City Interactive) postanowili się trochę poprzechwalać.
Do sklepów na całym świecie wysłano łącznie 1 026 310 sztuk gry.
Grę tworzyło 100 osób, a kolejne 300 współpracowało. Głownie z Polski, ale też z Anglii, Chin, Kanady, Niemiec, Rumunii, Malezji i Stanów Zjednoczonych.
W cały proces twórczy było też zaangażowanych 10 firm zewnętrznych.
A ile to wszystko kosztowało?
Nie licząc nakładów na marketing i licencję na silnik graficzny CryEngine 3, to wszystko zamyka się w kwocie 20 000 000 złotych.
– Sniper: Ghost Warrior 2 to aktualnie największa produkcja w historii naszej firmy. Na jej stworzenie wydaliśmy ponad 20 milionów złotych. Wszystko wskazuje na to, że tak duże inwestycje opłaciły się. Wprowadzenie do sklepów przeszło miliona egzemplarzy gier na day one, to świetna prognoza dla przyszłej sprzedaży gry – komentuje Marek Tymiński, szef CI Games.
A przedstawiciele studia nie ukrywają, że ich celem jest pobicie wyniku sprzedaży części pierwszej. A tej sprzedano 3 000 000 sztuk.
Prz okazji też zapowiedziano, że gra dostanie dwa dodatki. Pierwszy będzie dodatkiem fabularnym rozgrywającym się w arktycznej scenerii i powinien się ukazać jeszcze w marcu. Drugi przeznaczony do rozgrywek sieciowych (nowe mapy, etc) zadebiutuje prawdopodobnie w kwietniu.

Oto najcenniejsze marki na świecie!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?