Spotify w końcu zaczęło zarabiać. I od razu decyduje się na poważne inwestycje

Grzegorz LisieckiZaktualizowano 
Pixabay
Spotify wreszcie zarabia. I robi zakupy. Na dodatek szwedzki serwis oferujący usługę muzycznego streamingu powiększył bazę swoich użytkowników – ich liczba wyraźnie przekroczyła już 200 milionów miesięcznie.

Raport dotyczący wyników Spotify za czwarty kwartał 2018 roku jest dla firmy bardzo pozytywny. Spotify zwiększyło przychody aż o 30 procent rok do roku, „przy okazji” po raz pierwszy generując zysk. A zysk operacyjny wyniósł 94 miliony euro, czyli 107 milionów dolarów. Warto przypomnieć, że w trzecim kwartale 2018 i rok wcześniej, w czwartym kwartale 2017 r. firma notowała straty, odpowiednio 6 mln euro i 87 mln euro.

Szwedz zdecydowali się na dalsze inwestycje wykazując aktywność w branży podcastów. I nic dziwnego. Jak bowiem podkreśla Daniel Ek, CEO Spotify, firma ze Sztokholmu w ciągu dwóch lat stała się drugą co do wielkości platformą podcastingową. Spotify zdecydowało się przejąć Gimlet Media oraz Anchor (mówi się o łącznej kwocie ok. 500 mln dolarów) działające w branży podcastów i mające w swojej ofercie wiele popularnych programów.

Szwedzki serwis odnotował także wzrost użytkowników – o 16 milionów w porównaniu do poprzedniego kwartału. W sumie miesięczna liczba aktywnych użytkowników Spotify przekroczyła już 207 milionów – 96 milionów to płacący subskrybenci. Liczba użytkowników jest aż o 29 procent wyższa w porównaniu z Q4 2017. Jeszcze lepsza statystyka dotyczy subskrybentów premium – to aż 36-procentowy wzrost rok do roku. Tylko w ostatnim kwartale 2018 roku usłudze premium przybyło 9 milionów użytkowników. Dla porównania, Apple Music osiągnęło niedawno poziom 50 milionów płacących subskrybentów.

Wzrost, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, napędzany był między innymi przez ofertę sprzętową. Spotify oferowało głośnik Google Home Mini dla posiadaczy kont premium z planem rodzinnym. Zresztą Spotify opisuje inteligentne głośniki jako „krytyczny obszar wzrostu”.

W pierwszym kwartale tego roku w Spotify spodziewają się jednak spowolnienia wzrostu, oczekując do marca od 97 do 100 milionów subskrybentów premium i od 215 do 220 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Z kolei do końca roku usługa powinna przekroczyć liczbę 245 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie i od 117 do 127 milionów subskrybentów premium.

Twitter: @G_Lisiecki

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Czy Katowice nadaja się do mieszkania? Panel dyskusyjny DZ

TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

Wideo

Materiał oryginalny: Spotify w końcu zaczęło zarabiać. I od razu decyduje się na poważne inwestycje - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3