Śródziemie: Cień Wojny. Zwiastun, data premiery i trochę szczegółów (wideo)

Radomir Wiśniewski
Śródziemie: Cień MordoruŚródziemie: Cień Mordoru
Śródziemie: Cień MordoruŚródziemie: Cień Mordoru Monolith
Pierścień, Sauron, Orki, Mordor. Walka, otwarty świat, system Nemezis. Plus wszystkiego więcej i lepiej. Są pierwsze oficjalne informacje o grze Śródziemie: Cień Wojny. I jest zwiastun.

Gra Śródziemie: Cień Mordoru ukazała się we wrześniu 2014 roku i chyba pod każdym względem była pozytywnym zaskoczeniem.
Po pierwszych zapowiedziach spora część graczy spodziewała się co najwyżej przeciętnej gry osadzonej w tolkienowskim uniwersum z walką w stylu Assassin's Creed.

A jednak twórcy ze studia Monolith (mający na koncie dwie świetne odsłony F.E.A.R.) sprawili niespodziankę. Niezbyt wyszukana, ale też nieurągająca inteligencji gracza fabuła pozwoliła im na wykreowanie ciekawego świata gry i fantastycznie zrealizowanej walki.

Na dwóch dużych, otwartych mapach walczyliśmy z hordami Orków. Nasz bohater z wprawą posługiwał się mieczem i łukiem, a wraz z postępami w grze poznawał nowe sztuczki.
Na początku problemem było sprawne pokonanie byle patrolu złożonego z dwóch przysypiających Orków. Parę godzin później ledwie zauważaliśmy walkę z dwoma tuzinami.

Ale to było dopiero początek zabawy. Wszystko za sprawą systemu Nemezis. Zazwyczaj laliśmy pospolitych Orków, ale ci mieli swoich kapitanów. Zazwyczaj można ich było znaleźć w mocno
obsadzonych obozach w otoczeniu przybocznej gwardii.

Każdy kapitan miał swoje mocne i słabe strony i bywał odporny na część ataków. Po zlikwidowaniu obstawy trzeba było znaleźć na niego sposób.

Jeżeli kapitan nas pokonał, to awansował, rósł w siłę i zapamiętywał nasz styl walki. Kolejna walka zazwyczaj była trudniejsza. Jeżeli kapitan przegrał, to mieliśmy szansę sami wybrać nowego Orka na to stanowisko i na przykład poszczuć go na inną grupę.

Opcji było sporo, system świetnie się sprawdził, a gracze w efekcie otrzymali bardzo dobry produkt. Wydawałoby się, że kontynuacja jest tylko kwestią czasu. Właśnie została zapowiedziana...

Czego możemy oczekiwać po grze Śródziemie: Cień Wojny?
Twórcy pozostają bez zmian: Monolith.
Miejsce akcji bez zmian: Mordor.

Nowa przygoda ma być umiejscowiona między wydarzeniami z Hobbita a Władcy Pierścieni, a wszystko będzie się kręciło wokół pierścienia i Saurona.

- Podążając za pozytywnym odbiorem gry Śródziemie: Cień Mordoru, znacznie rozszerzyliśmy każdy aspekt gry, wliczając w to świat, opowieść, systemy RPG, główny rdzeń rozgrywki oraz, rzecz jasna, rozwój historii gracza w systemie Nemezis - komentuje w oficjalnym komunikacie Michael de Plater, wiceprezes kreatywny w Monolith Productions.

O co chodzi? O wprowadzenie Zwolenników, którzy... "dostarczą nowych historii o lojalności, zdradzie i zemście. System Nemezis został również ulepszony by stworzyć wyjątkowy i osobisty świat dzięki Fortecom Nemezis, które umożliwią graczom na wykorzystanie różnych strategii do podbicia zmiennych twierdz i stworzyć spersonalizowane światy z unikalnymi armiami Orków" - by jeszcze raz przytoczyć oficjalne informacje.

Premiera gry jest planowana na 25 sierpnia na PC (wymagany będzie system Windows 10, a gra będzie dostępna na Steamie i Windows Store), Xbox One, Project Scorpio, PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.

A na zachętę pierwszy zwiastun:

 

Wideo

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3