Obraz wyrazi więcej niż tysiąc słów:

Ale słowa też się przydadzą. Włosy to jeden z najtrudniejszych do wiernego odwzorowania elementów w grze. Kanciaste, przenikające, brzydkie, źle reagujące na ruch bohatera... długo można by tak wyliczać. A w wielu grach gdzie można dowolnie modelować własną postać, próby dobrania odpowiedniej fryzury zazwyczaj kończyły się na gustownej łysinie. Albo czapce.
Firma AMD postanowiła to zmienić, a efektem tegoż postanowienia jest technologia TressFX, która zadebiutuje w grze Tomb Raider.
TressFX to – jak czytamy poświęconej jej stronie – pierwsza na świecie technologia, która renderuje włosy w czasie rzeczywistym.
Fryzury maja się zachowywać realistycznie, reagować na ruch bohatera czy wiatr. Co nie mniej ważne, takie włosy nie będą też przenikać na przykład przez nakrycia głowy.
Brzmi świetnie, wygląda naprawdę dobrze, ale coś za coś.
Technologia TressFX korzysta z rozwiązań Graphics Core Next, które znalazły się w najnowszych kartach graficznych AMD z serii Radeon HD 7000. Bez takiej karty nawet nowa Lara będzie miała na głowie tradycyjne Bóg wie co.

Ale w nawet w starej fryzurze powinna sobie poradzić – z naszą pomocą – z czyhającymi na nią niebezpieczeństwami, o czym przekonuje nowy zwiastun zatytułowany Reborn:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?