Trendy na 2022 rok, które zawładną branżą gier wideo. Jak będzie wyglądać gaming przyszłości?

Kacper Derwisz
Kacper Derwisz
Interakcje ze znajomymi przez internet i wspólne wirtualne spotkania powoli przechodzą do porządku dziennego.
Interakcje ze znajomymi przez internet i wspólne wirtualne spotkania powoli przechodzą do porządku dziennego. Szymon Starnawski/Polska Press
Udostępnij:
Świat wokół nas rozwija się bardzo szybko. Tak szybko, że czasami trudno nadążyć za masą nowości i natłokiem informacji. Nie inaczej jest z branżą gier wideo, w której producenci prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych wynalazków i sposobów na granie. Zobacz, jakie trendy będą dominować w 2022 roku w wyścigu o zainteresowanie i pieniądze graczy.

Spis treści

Ilość graczy i przychody z gier mobilnych

Rynek gier mobilnych w ostatnim czasie przechodzi spore zmiany. Zauważyć możemy nie tylko roszady wśród właścicieli studiów i wytwórni, ale też stały wzrost liczby graczy. Dane Statista pokazują, że w 2021 r. branża zgromadziła około 2,7 miliarda graczy na całym świecie, natomiast, do 2023 roku prognozuje się, że będzie ich aż 3,07 miliarda.

Gry na smartfony są obecnie ogromną gałęzią rynku gamingowego.
Gry na smartfony są obecnie ogromną gałęzią rynku gamingowego. Anatol Chomicz / Polska Press

Nie jest tajemnicą, że wśród studiów wchodzących w skład Activision Blizzard to King, czyli studio odpowiedzialne za gry mobilne, przynosiło lwią część zysków. Według raportu Newzoo wpływy z przenośnego gamingu wynosiły w ubiegłym roku ponad 90 miliardów dolarów i stanowiły połowę na tle globalnego rynku.

Trendy 2022 - Mobilny esport

Od czasu wydania mobilnego portu PUBG czy League of Legends: Wild Rift mobilny esport zdaje się rosnąć w siłę. Wild Rift doczekał się już pierwszych zawodów, nawet w mniejszych, krajowych ligach. Dzięki temu popularność mobilnego esportu rośnie, a coraz więcej streamerów bierze te gry na tapet, rozdmuchując famę jeszcze bardziej.

Najnowsze trendy pokazują, że gry mobilne zyskują na znaczeniu, a oglądalność mobilnych rozgrywek w ostatnich latach sukcesywnie rośnie. ESL Polska przeprowadziło badania, które pokazują, że gry mobilne stają się coraz bardziej angażujące i dostępne, dzięki czemu ich popularność wśród zawodników i widzów stale rośnie.

Popularność mobilnego esportu, podobnie jak klasycznego, cały czas rośnie.
Popularność mobilnego esportu, podobnie jak klasycznego, cały czas rośnie. Lucyna Nenow / Polska Press

Metaverse, czyli gry w wirtualnej rzeczywistości

Coraz więcej dużych producentów zwraca wzrok ku dynamicznie rozwijającemu się metawersum. Szybkie tempo rozwoju i wzrost zainteresowania tego rozwiązania podyktowane było ostatnimi czasy przez zjawiska takie jak pandemia i lockdown. Interakcje ze znajomymi przez internet i wspólne wirtualne spotkania powoli przechodzą do porządku dziennego, a ich następnym etapem ma być właśnie metawersum.

Akcesoria dla graczy w atrakcyjnych cenach!

miejsce #1

Saitek

Saitek X52 Flight Control System 945000006

1 306,00 zł549,00 zł-58%
miejsce #3

ThrustMaster

Thrustmaster Ferrari 458 Spider

760,07 zł489,00 zł-36%
miejsce #4

LEET

LEET Extreme Zielony 160567

599,99 zł399,00 zł-33%
miejsce #5

ThrustMaster

Thrustmaster TCA Quadrant Airbus Edition

695,55 zł471,00 zł-32%
miejsce #7

ThrustMaster

Thrustmaster Hotas Warthog Dual Throttle 2960739

1 379,00 zł1 167,12 zł-15%
miejsce #8

SteelDigi

SteelDigi Ładowarka Do Pada PS5 AZURE HAMMOCK Biała

86,00 zł73,00 zł-15%
miejsce #9

PDP

PDP Pad Bezprzewodowy Faceoff (Camo Czarny)

199,00 zł189,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Sama idea metawersum to w zasadzie śmiała perspektywa stworzenia nowego, trwałego, w połowie wirtualnego świata, który obfituje w społeczne interakcje awatarów oraz pozwala na wytworzenie rozmaitych systemów, w tym tych ekonomicznych. Na tym etapie można jedynie puścić wodze fantazji i wyobrazić sobie, czym faktycznie będzie metaverse, niemniej, pojawiają się na scenie leaderzy, którzy nie boją się mierzyć bardzo wysoko. Rebranding Facebooka na Meta to jedna z prób budowania bazy pod królowanie nad „Web 3.0”.

- mówi Michał Giera z Mobiem Polska

Interakcje ze znajomymi przez internet i wspólne wirtualne spotkania powoli przechodzą do porządku dziennego.
Interakcje ze znajomymi przez internet i wspólne wirtualne spotkania powoli przechodzą do porządku dziennego. Szymon Starnawski/Polska Press

Play-to-earn jako trend na 2022 rok

Chyba nie ma osoby z dostępem do internetu, która nie słyszałaby o kryptowalutach, blockchainie czy NFT. Producenci gier coraz częściej dywagują nad wprowadzeniem swoich własnych tokenów tego typu do popularnych marek, co wiąże się z kontrowersjami i niezbyt dobrym odbiorem wśród graczy. Jednak między innymi komercyjny sukces gry Axie Infinity na Filipinach pozwala rozważać model play-to-earn i gry NFT jako jeden z trendów do obserwowania w gamingu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Strefa Biznesu - nowy smartfon od T-Mobile

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gra.pl
Dodaj ogłoszenie