Wasteland 2 swoją premierę - na PC - miał w połowie września minionego roku. Gra była dziełem Briana Fargo i jego inXile Entertainment.
Pieniądze na produkcję zostały zebrane na kickstarterze, a twórcy w sumie zrobili dokładnie to, co obiecali.
Rzut izometryczny i walka w turach.
Do tego postapokaliptyczne Pustkowia, sporo humoru, nienajgorsza fabuła, masa smaczków i jeszcze parę ciekawych rozwiązań.
Można było za to narzekać na przeciętną i pozbawioną stylu grafikę, niepotrzebne umiejętności i nie do końca przemyślaną walkę. To się ma wkrótce zmienić za sprawą Wasteland 2 Director's Cut.
To mocno przerobiona wersja, która trafi także na PlayStation 4 i Xbox One (posiadacze oryginalnej wersji PC dostaną darmową aktualizację).
Pierwsza i najważniejsza różnica to przesiadka na nową wersję silnika graficzne go Unity (z 4 na 5). Na filmach z rozgrywką widać sporą różnicę: począwszy od lepszych tekstur przez nowe modele postaci, a skończywszy na nowym systemie oświetlenia.
Zmieni się nie tylko to, co widać, ale i to, co słychać: kwestie mówione dostana nowe udźwiękowienie, jeszcze raz nagrano odgłosy broni.
Lista zmian dotycząca samej rozgrywki też jest długa. Na konsolach będzie oczywiście nowy interfejs i odpowiednie sterowanie.
Do tego dochodzą ataki precyzyjne w poszczególne części ciała (a nie tylko specjalny strzał w głowę).
Strażnicy w naszej drużynie dostaną także pozytywne lub negatywne cechy psychiczne. Wybrana osobowość to oczywiście nowe profity, ale każda cecha wiąże się ze skutkami ubocznymi.
A postacie na wyższych poziomach dostana nowe premie i umiejętności.
O wszystkich tych nowościach i o samej grze w nowym materiale opowiada Brian Fargo:
Dowiedz się więcej o grze Wasteland 2