Widzew Łódź uruchomił sekcję e-sportową. Red Wolves zaczną od gry FIFA

materiały prasowe
Widzew Łódź uruchomił sekcję e-sportową. Red Wolves zaczną od gry FIFA
Widzew Łódź uruchomił sekcję e-sportową. Red Wolves zaczną od gry FIFA Widzew Łódź
Udostępnij:
Widzew Łódź wchodzi do branży e-sportu, tworząc Red Wolves, nową sekcję rywalizującą na polu wirtualnej rozgrywki.

Założony w 1910 roku klub sportowy Widzew Łódź obchodzi jubileusz 110-lecia. Przez 12 miesięcy 2020 roku klub ma w planie podsumowywanie swoich dotychczasowych dokonań, ale również wyznaczenie nowych kierunków dla dalszego rozwoju. Jednym z nich jest sfera do tej pory niezagospodarowana w Łodzi czy regionie, a zataczająca coraz szersze kręgi w Europie, a także na świecie. Mowa o branży elektronicznej rozgrywki, czyli tak zwanego e-sportu.

Rozgrywki prowadzone za pośrednictwem urządzeń elektronicznych stały się na świecie prawdziwym fenomenem, a miliony graczy oprócz uprawiania tego sportu samemu, pasjonują się zmaganiami graczy o międzynarodowej renomie. Widzew Łódź dołącza do grupy klubów piłkarskich posiadających swoją sekcję e-sportową, która we wszelkich rozgrywkach ogólnopolskich będzie występować pod nazwą Red Wolves.

Widzewskie "Czerwone Wilki” na pierwszy ogień włączą się do rywalizacji w grę FIFA 20, czyli symulator piłki nożnej, za pośrednictwem którego setki tysięcy graczy mogą prowadzić swoje ukochane zespoły do zwycięstw i kolejnych sukcesów.

- Rozwój e-sportu zdecydowanie przyspieszył i pędzi w zawrotnym tempie. Pojawiło się kilka podmiotów, które zajmują się tylko i wyłącznie trenowaniem. Pojawił się również trend powstawania sekcji e-sportowych przy klubach piłkarskich, PZPN buduje e-sportową reprezentację narodową, istnieją rozgrywki Ekstraklasa Games. To próba dotarcia do młodych kibiców poprzez inne hobby niż tylko piłka nożna - każdy z nich w coś gra, więc dlaczego nie mogliby spróbować swoich sił w danym tytule pod sztandarem ulubionego klubu, jak w naszym przypadku Widzewa? - wyjaśnia powody powstania drużyny e-sportowej Widzewa Michał Franczyk, odpowiedzialny za projekt w klubie z al. Piłsudskiego 138.

Ekipa Red Wolves będzie oparta o środowisko kibiców Widzewa. Jej dwoma pierwszymi zawodnikami zostali Alan „Cosanero” Kosiński oraz Sebastian „Kotwicz” Kolczyński. Obaj są uznanymi osobistościami w branży elektronicznej rozgrywki, a na co dzień fanami czerwono-biało-czerwonych, obserwującymi poczynania drużyny piłkarskiej Widzewa Łódź z perspektywy stadionu zwanego "Sercem Łodzi”.

„Kotwicz” znakomicie radzi sobie w e-sporcie mimo niepełnosprawności rąk. - Nie mogę grać jak zdrowy człowiek, ale znalazłem na to sposób i na razie świetnie sobie radzę. Chciałbym pokazać innym osobom niepełnosprawnym, że nie muszą się wstydzić tego jacy są - zaznacza widzewiak.

Branża gier wideo rozwija się z każdym rokiem. Nic dziwnego, że wyniki sprzedażowe dużych wydawców są porównywalne z przemysłem filmowym i muzycznym. Dziś skupimy się na najpopularniejszych grach wideo w historii według liczby sprzedanych kopii. Zobaczcie!

Prawie 200 milionów kopii. Najpopularniejsze gry w historii [GALERIA]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Tata w klatce stawia córkę na nogi. To niesamowita historia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gra.pl
Dodaj ogłoszenie