Spis treści
Wiedźmin 4 oficjalnie zapowiedziany
CD Projekt RED zaskoczył całą branżę ostatnim niespodziewanym ogłoszeniem prowadzenia prac nad kolejną grą z uniwersum Wiedźmina. Oprócz plakatu oraz krótkiej informacji o prowadzeniu prac nad grą dostaliśmy też bardzo ważne dane na temat technologii, w jakiej rozwijany jest produkt.
Mowa oczywiście o Unreal Engine 5, który ma zastąpić używany do tej pory przez polskie studio autorski silnik REDengine. Ale czym właściwie jest silnik gry i jaki wpływ na całość ma jego zmiana?
Silnik gry - co to jest?
Silnik gry to swego rodzaju szkielet, na którym budowana jest gra. Jest to główna część kodu, odpowiadająca za komunikację i interakcję pomiędzy różnymi elementami produkcji takimi jak:
- Elementy graficzne
- Obiekty
- Wykrywanie kolizji
- Fizyka
Każdy silnik gry posiada swoje własne narzędzia, pozwalające programistom i artystom na tworzenie i implementację różnych aspektów rozgrywki.
Do tej pory CD Projekt RED do tworzenia swoich gier o Wiedźminie oraz Cyberpunka 2077 używał autorskiego, napisanego przez studio od zera silnika REDengine. Spodziewano się, że Wiedźmin 4 również powstanie na jego bazie, jednak twórcy postanowili "przesiąść się" na inne rozwiązanie.
Unreal Engine 5 - wyjaśniamy
Unreal Engine 5 to najnowsza odsłona jednego z najpopularniejszych silników do gier na świecie. Jego autorem jest przedsiębiorstwo Epic Games. Technologia w swojej pierwszej wersji rozpoczęła swoje życie wraz z popularną strzelanką pierwszoosobową Unreal w 1998 roku. Wraz z sukcesem gry i zauważeniem przez branże potencjału silnika, został on później wykorzystywany w wielu innych grach komputerowych.
Unreal Engine 5 to silnik oferujący najnowszą technologię tworzenia gier wideo. Pozwala na tworzenie fotorealistycznych światów i niesamowicie skomplikowanych gier, jednocześnie zapewniając proste w obsłudze narzędzia, które mają być dla deweloperów i artystów bardzo potężne i intuicyjne.
Pierwszą grą, która powstała na tym silniku jest Fortnite, czyli flagowy i najbardziej dochodowy produkt firmy Epic Games.
Wiedźmin 4 i Unreal Engine 5
Wiedźmin 3 oraz Cyberpunk 2077 powstały w oparciu o technologię REDengine - silnika stworzonego i rozwijanego przez CD Projekt RED. Przez to, że firma musiała jednocześnie rozwijać i gry i silnik, zasoby były podzielone na te dwie czynności, co spowalniało pracę nad tytułami. Możliwe, że problemy z autorskim silnikiem były jednym z powodów początkowej porażki Cyberpunka 2077 - deweloperom po prostu zabrakło na wszystko czasu.
Wiedźmin 4 może wiele zyskać na przejściu na najnowszy silnik od Epic Games. Silnik jest stale rozwijany przez firmę matkę, dzięki czemu CD Projekt RED będzie mógł skupić wszystkie swoje zasoby na tworzeniu i dopracowywaniu samej gry. Dzięki tej współpracy Wiedźmin 4 z pewnością otrzyma
- Fantastyczną, realistyczną oprawę graficzną
- Animacje postaci na najwyższym poziomie
- Ogromny, różnorodny świat
- Dużą zgodność ze sprzętami do gier i jego iteracjami
Ta współpraca może również uspokoić sceptyków bojących się o kolejny zawód na miarę premiery Cyberpunka 2077. Po pierwsze, firma ma teraz dużo więcej rąk do pracy oraz nie musi skupiać się na łataniu własnego silnika. Po drugie, studio nauczone wspomnianą porażką z pewnością ostrożniej będzie dozować informacje na temat nowej gry.
Wprowadź swoję rozgrywkę na wyższy poziom!
Polacy nieświadomi zagrożeń związanych z AI
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?