Xiaomi opublikowało wyniki finansowe za czwarty kwartał oraz za cały rok 2019. Wzrosły dochody i zyski

LIS
Xiaomi
Xiaomi Corporation opublikowało wyniki za czwarty kwartał oraz cały 2019 rok. Firma zanotowała znaczące wzrosty we wszystkich segmentach swojej działalności. Po raz pierwszy w historii spółki, roczny dochód przekroczył 200 mld juanów (RMB) i osiągnął poziom 205,8 RMB. To 17,7 proc. więcej niż rok wcześniej.

Skorygowany zysk netto wyniósł 11,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 34,8 proc. rok do roku. W czwartym kwartale 2019 roku całkowite dochody Xiaomi wzrosły o 27,1 proc. do 56,5 mld RMB. Skorygowany zysk netto wyniósł 2,3 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,5 proc. rok do roku.

Xiaomi w 2019 roku:

  • Całkowite dochody wyniosły około 205,84 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 17,7 proc. rok do roku, osiągając konsensus rynkowy
  • Zysk brutto wyniósł około 28,55 mld RMB, co oznacza wzrost o 28,7 proc. rok do roku
  • Skorygowany zysk netto nieobjęty MSSF wyniósł 11,53 mld RMB, co oznacza wzrost o 34,8 proc. rok do roku, przekraczając konsensus rynkowy
  • Zysk na akcji wyniósł 0,0423 RMB
  • Łączna kwota środków pieniężnych wyniosła 66 miliardów RMB.

Czytaj także

Xiaomi w Q4 2019:

  • Całkowite dochody wyniosły około 56,47 miliardów RMB, wzrost o 27,1 proc. rok do roku, był to najlepszy wynik kwartalny w całym 2019 roku
  • Zysk brutto wyniósł około 7,84 mld RMB, co stanowi wzrost o 38,5 proc. rok do roku
  • Skorygowany zysk netto, nieobjęty MSSF, wyniósł 2,34 mld RMB, co oznacza wzrost o 26,5 proc. rok do roku

Rynek smartfonów

W 2019 roku przychody Xiaomi ze sprzedaży smartfonów sięgnęły 122,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 7,3 proc. w porównaniu z rokiem 2018. W czwartym kwartale przychody z tego segmentu wyniosły 30,8 mld RMB – rok do roku to wzrost o 22,8 proc. W 2019 roku Xiaomi dostarczyło na rynek 124,6 mln smartfonów. W czwartym kwartale na rynek trafiło 32,6 mln telefonów, co stanowi wzrost o 30,5 proc. rok do roku. Według danych firmy analitycznej Canalys, w czwartym kwartale 2019 roku Xiaomi osiągnęło najwyższy roczny wzrost sprzedaży smartfonów spośród pięciu największych producentów na świecie.

Rynek Internet of Things (IoT)

2019 był pierwszym rokiem realizacji łączonej strategii „Smartfon + AIoT”. W 2019 r. przychody Xiaomi w segmencie IoT i produktów lifestylowych wyniosły 62,1 mld RMB, co oznacza wzrost o 41,7 proc. rok do roku. W czwartym kwartale 2019 r. przychody wyniosły 19,5 mld RMB, co oznacza wzrost o 30,5 proc. w porównaniu do Q4 2018.

Wpływ pandemii COVID-19

Jak informuje producent, w lutym i marcu 2020 r. w fabrykach Xiaomi wystąpiły zakłócenia w produkcji, ale od tego czasu moce produkcyjne firmy osiągnęły poziom 80-90 procent pełnej wydajności. (źródło: Xiaomi)

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Bezrobocie wzrosło przez epidemię koronawirusa

Wideo

Materiał oryginalny: Xiaomi opublikowało wyniki finansowe za czwarty kwartał oraz za cały rok 2019. Wzrosły dochody i zyski - Dziennik Zachodni

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3