Apple News+, Apple Card, Apple Arcade, Apple TV+, czyli nowe usługi firmy z Cupertino

Grzegorz LisieckiZaktualizowano 
Apple
It's Show Time – tak Apple zapowiadało swoją konferencję w Steve Jobs Theater w Cupertino. Na scenie pojawili się między innymi Steven Spielberg, J.J. Abrams, Jennifer Aniston czy Jason Momoa, a na koniec także Oprah Winfrey. I nic dziwnego; gwoździem programu była bowiem jedna z zaprezentowanych usług – telewizja według Apple.

Już w zeszłym roku władze firmy z Cupertino przekonywały, że w obliczu nasycenia rynków konsumenckich jednostkowa sprzedaż takich urządzeń jak iPhone staje się mniej istotna, a coraz ważniejsze stają się usługi. Warto też przypomnieć, że przychody Apple z usług, w tym iCloud, App Store i Apple Music, osiągnęły w czwartym kwartale 2018 10 miliardów dolarów.

Zgodnie z nową strategią, w poniedziałek, 25 marca, Tim Cook, CEO Apple, rozpoczął prezentację nowych usług firmy z Cupertino. Zaczęło się od Apple News+, usługi, w której dostępne będą tradycyjne magazyny – ponad trzysta tytułów. Wśród nich Wall Street Journal, National Geografic, Time, New Yorker, Vogue. O wizualną stronę usługi dbają między innymi Live Covers, czyli ruchome okładki. Miesięczny koszt abonamentu to 9,99 USD.

Kolejną zaprezentowaną usługą jest Apple Cards. To cyfrowa karta płatnicza, z dodatkowym programem lojalnościowym Daily Cash zapewniającym zwrot gotówki za dokonane transakcje (2-3 proc. wartości zakupów). Co ciekawe, w krajach, gdzie nie jest dostepna usługa Apple Pay będzie można zamówić fizyczną kartę. Z tytanu.

Zgodnie z oczekiwaniami Apple zaprezentowało także usługę dla graczy – Arcade. W App Store pojawi się specjalna zakładka. W usłudze znajdą się gry niedostępne na inne platformy, a zagrać w nie będzie można nie tylko na iPhone'ach czy iPad'ach, ale także na Macach czy Apple TV. Poza abonamentem nie będzie żadnych dodatkowych opłat (czyli mikropłatności) ani reklam w grach. Usługa Apple Arcade ma być dostępna jesienią w 150 krajach. Na razie jednak nie wiadomo, ile będzie kosztować abonament.

W końcu przyszedł czas na Apple TV i Channels. To usługa, w której użytkownicy mają płacić tylko za to, co chcą oglądać. Z aplikacji będzie można korzystać nie tylko na urządzeniach Apple, ale także na telewizorach Samsunga, LG, Sony i Vizio. Dostępne będą między innymi produkcje HBO, Starz, Hulu czy Showtime. Nie ma wśród nich Netflixa. Z kolei Apple TV+ to usługa, w której użytkownik znajdzie treści ekskluzywne, niedostępne w innych usługach czy platformach. Nowe Apple TV będzie dostępne w ponad 100 krajach jesienią tego roku.

Twitter: @G_Lisiecki

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Czy trzeba płacić opłaty za użytkowanie wieczyste?

Jak będzie działała ustawa frankowa

Wideo

Materiał oryginalny: Apple News+, Apple Card, Apple Arcade, Apple TV+, czyli nowe usługi firmy z Cupertino - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3