Spis treści
Polska i serwisy VOD
Zarówno ogólnie na świecie, jak i konkretnie w Polsce, w ostatnich latach ogromnie wzrosła popularności serwisów VOD (Video On Demand). Nie jest to jednak zaskakujące, bowiem stanowią one doskonałą alternatywę dla kina i telewizji, pozwalając nie tylko na dowolność w wyborze oglądanych treści, ale i momentu, miejsca oraz urządzenia, na którym dane produkcje zostaną przez nas wyświetlone.
Obecnie w naszym kraju dostępne są wszystkie największe międzynarodowe serwisy VOD. Najpopularniejszy przy tym wciąż pozostaje Netflix, ale sporą oglądalnością cieszę się także:
- Disney Plus
- Max (dawne HBO Max)
- Prime Video
- SkyShowtime.
Ostatnia platforma z tej listy zdecydowała się natomiast na krok, na który nie zdecydował się jeszcze żaden serwis VOD w naszym kraju.
Płatny pakiet z reklamami w SkyShowtime – cena i nie tylko
Choć Netflix i Disney Plus wprowadzają pakiety z reklamami już od jakiegoś czasu, to robią to w określonych krajach i żadna z tych ofert nie dotarła jeszcze do Polski. Prekursorem tego typu ofert w naszym kraju okazał się natomiast serwis SkyShowtime. Od 23 kwietnia 2024 roku usługa streamingowa platformy wzbogaciła się bowiem o kolejny pakiet, tym razem z reklamami. Co należy o nim wiedzieć?
Nowy pakiet SkyShowtime nazywa się Standard z reklamami i kosztuje 19,99 zł miesięcznie. W jego ramach, jak poinformował sam serwis, wyświetlanych będzie około 4 minut na każdą godzinę oglądania, choć dokładna długość będzie uzależniona od rodzaju reklam. Te natomiast będą pojawiać się zarówno przed, jak i w trakcie oglądania, ale już nie w innych okolicznościach, np. podczas przeglądania menu.
Częstotliwość i czas trwania reklam będą się zależeć od kilku czynników, ale podczas jednej godziny odtwarzania treści, użytkownicy zobaczą średnio około 4 minut reklam. Podczas oglądania filmów i seriali będą odtwarzane reklamy typu mid-roll i pre-roll, nie będą się jednak pojawiały w czasie przeglądania biblioteki serwisu ani podczas odtwarzania treści dla dzieci. - Agnieszka Pelc–Sławińska, Regional PR & Communicattions Manager, CEE w SkyShowtime
Dotychczas korzystający ze SkyShowtime mogą być jednak spokojni, ponieważ nikt nie zmieni ich dotychczasowego abonamentu Standard na nowy z reklamami. Podstawowy plan bez reklam pozostanie bowiem taki sam i wciąż będzie dostępny w kwocie 24,99 zła za miesiąc. Zmienia się jedynie jego nazwa na Standard Plus, ale będzie to automatyczna zmiana, bez konieczności odnawiania czy potwierdzania dotychczasowego abonamentu.
Warto jednak zaznaczyć, że zarówno w ramach pakietu z reklamami SkyShowtime, jak i pakietu Standard plus użytkownicy będą się musieli liczyć z zapowiedziami produkcji platformy w przypadku oglądania treści na niej.
Nowy plan „Standard z reklamami” będzie obejmował reklamy stron trzecich, a także zapowiedzi treści dostępnych w serwisie. Dla odróżnienia plan „Standard Plus” będzie pozbawiony reklam, ale tam również będą pojawiały się zapowiedzi tytułów dostępnych do obejrzenia w SkyShowtime. - Agnieszka Pelc–Sławińska, Regional PR & Communicattions Manager, CEE w SkyShowtime
Dla kogo jest więc pakiet SkyShowtime Standard z reklamami? Cóż, głównie dla osób, którym nie przeszkadzają reklamy, a chcą płacić mniej za abonament.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Gra.pl codziennie. Obserwuj Gra.pl!
Sprawdź też: