Spis treści
Czym jest advergaming?
Advergaming jest zbiorem technik marketingowych polegających na stworzeniu gry komputerowej, której głównym celem jest reklamowanie marki, produktu lub usługi. Aby jak najlepiej ukazać reklamowaną firmę lub rzecz w oczach gracza i jednocześnie odbiorcy reklamy, gry musiały być wciągające i ciekawe - w innym przypadku efekt byłby odwrotny do zamierzonego.
Przed epoką internetu opisywany termin nie istniał i sprawa wyglądała trochę inaczej. Obecnie jednak istotą działania advergamingu jest, jak możemy przeczytać na wikipedii:
Istotą działania advergamingu jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców z przekazem reklamowym marki lub produktu poprzez zapewnienie im rozrywki i przyjemności w postaci internetowych gier reklamowych
Advergaming w Polsce
Niektóre z naszych rodzimych marek również doczekały się gier reklamowych. Były to zarówno pełnoprawne tytuły na nośnikach jak i w późniejszym czasie aplikacje online, zazwyczaj tworzone w technologii Adobe Flash. Najczęściej głównym tematem takich produkcji były słodycze i inne produkty spożywcze głównie dla dzieci. Dlaczego?
W niedalekiej przeszłości gry wideo traktowane były jako przelotna moda, której największym odbiorcą są właśnie dzieci. Choć to założenie nie jest błędne i do dzisiaj jest to rozrywka bardzo ceniona przez najmłodszych, moda nie przeminęła, a gry komputerowe wpisały się na stałe w panteon mediów rozrywkowych.
Najlepsze gry - reklamy
Wśród tego typu produkcji zdarzały się naprawdę dobre gry, które mimo świadomości, że jest to reklama, wciagały na długie godziny graczy na całym świecie. Zobaczcie nasze zestawienie najlepszych z nich:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Najnowsza okładka Cosmopolitan to dzieło sztucznej inteligencji