Sztuczna inteligencja w Google ma zrewolucjonizować internet. Jakie zmiany zapowiedziano w najpopularniejszej wyszukiwarce świata?

Kacper Derwisz
Wideo
od 16 lat
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na rynku. Firma na bazie swojej popularności stworzyła prawdziwe imperium technologiczne, oferujące setki usług milionom użytkowników. Młodzi internauci coraz częściej kierują swoje zapytania nie do Google'a, a do nowocześniejszych mediów, takich jak Instagram czy TikTok. Firma ma więc szykować zmiany, które nie tylko polepszą działanie wyszukiwarki dzięki sztucznej inteligencji, ale również dostosują je do oczekiwań wizualnych odbiorców. Zobacz, co się zmieni.

Spis treści

Wyszukiwarka Google i nadchodzące zmiany

Google to ogromne przedsiębiorstwo informatyczne oferujące setki usług o szerokim wachlarzu tematycznym. Nazwa ta kojarzy się ludziom jednak przede wszystkim ze sztandarowym produktem firmy, czyli wyszukiwarką internetową, z której korzysta zdecydowana większość użytkowników internetu. Wyszukiwarka Google ma wiele ciekawych opcji, których pula ma się w najbliższym czasie jeszcze bardziej powiększyć.

Jak podaje The Wall Street Journal, zmiany mają dotyczyć zarówno zaimplementowania do wyników wyszukiwania sztucznej inteligencji, jak i zmiany sposobu ich prezentacji w taki sposób, aby dostosować się do współczesnych trendów w internecie.

Google jak TikTok i Instagram

Według raportu WSJ, Google zamierza zmienić sposób prezentacji wyników wyszukiwania w taki sposób, aby włączyć do nich nie tylko rozmowy ze sztuczną inteligencją, ale również większą ilość krótkich filmów i postów z mediów społecznościowych. Google ma częściowo odejść od klasycznej, niezmienianej od lat tekstowej listy wyników na rzecz czegoś bardziej "graficznego, smacznego, osobistego i ludzkiego". Prabhakar Raghavan, starszy wiceprezes Google, na zeszłorocznej konferencji sygnalizował już nieco ten kierunek, powołując się na wewnętrzne badanie, mówiąc:

Około 40% młodych ludzi obecnie zwraca się do TikTok lub Instagrama podczas poszukiwania restauracji.

Badania te skłoniły więc włodarzy produktu do skierowania ewolucji wyszukiwarki właśnie w tę stronę.

Co to oznacza? Wpisując w wyszukiwarkę zapytanie, użytkownik nie otrzyma już jedynie odnośników tekstowych do stron, w których może znaleźć odpowiedzi. Dołączą do nich również krótkie filmiki lub grafiki, w których autor może opowiadać o interesującym nas zagadnieniu, takie, jakie możemy zobaczyć na TikToku lub Instagramie. Najprawdopodobniej jednak firma będzie promować w pierwszej kolejności materiały z własnego podwórka, tj. YouTube Shorts.

Sztuczna inteligencja w Google

SI jest tak szybko rozwijającą się technologią, że wiele osób obawia się, że sztuczna inteligencja może zabrać im pracę. Szczególną popularnością cieszą się modele językowe i czatboty, takie jak ChatGPT-4, które potrafią rozmawiać z człowiekiem na dość wiarygodnym poziomie i pomagać mu znaleźć odpowiednie dane lub wykonać proste czynności.

Bing firmy Microsoft już jest wyposażony w podobne rozwiązanie, przez co wzbudził spore zainteresowanie internautów. Google podobno zamierza zaprezentować podobną funkcję, dzięki której stanie się jeszcze bardziej kompletną wyszukiwarką. Dzięki implementacji SI, Google będzie mogło dopytać użytkownika, co konkretnie miał na myśli oraz pomóc wyszukującemu otrzymać jak najrzetelniejszą odpowiedź na jego pytanie. Algorytm zaproponuje mu również najtrafniejsze wypowiedzi z różnych tematycznych forów dyskusyjnych.

Jak można przeczytać w dokumencie, wyszukiwarka Google dzięki zaimplementowaniu sztucznej inteligencji ma potrafić znaleźć użytkownikowi odpowiedź na pytanie nawet wtedy, kiedy nie istnieje prawidłowa odpowiedź. Z pewnością zrewolucjonizuje to sposób, w jaki ludzie korzystają z internetu - oczywiście, jeśli rozwiązanie to będzie działało zgodnie z zapowiedzią.

Sztuczna inteligencja w Google na materiałach prasowych
W wyszukiwarce mają się znaleźć nowe, generowane przez AI opisy, które mogą wyświetlać się w Google w odpowiedzi na pytania wprowadzone przez użytkownika. Google / materiały prasowe

Firma chwali się też, że wyszukiwarka pomoże weryfikować źródła i oddzielać fakty od fake newsów. Nowości mają pojawić się w powszechnym użytku już wkrótce.

Zobacz również:

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl