Każdy zna i słyszał o amerykańskim gigancie, jakim jest Amazon. Firma działa na międzynarodową skalę prowadząc obecnie prawdopodobnie największą platformą handlową na świecie, a w zakres usług firmy wchodzi także serwis streamingowy z treściami v.o.d. i od niedawna oferta gamingowa Amazon Prime Gaming.
Nie mniej słynną i rozpoznawalną marką jest TikTok, aplikacja mobilna, która przebojem wdarła się na szczyty popularności platform społecznościowych. Możliwość zamieszczania krótkich filmików tak przypadła do gustu użytkownikom Internetu, że TikTok zaczął konkurować względem ich ilości z takimi gigantami, jak m.in. Facebook, Instagram czy Twitter. Okazuje się jednak, że TikTok postanowił wziąć przykład z giganta handlu cyfrowego i pójść w jego ślady.
TikTok vs Amazon
Za aplikacją TikTok stoi firma ByteDance, która postanowiła pójść w ślady Amazonu. Chodzi konkretnie o handel w sieci i w ramach tego przedsięwzięcia konsorcjum jest w trakcie wdrażania sieci centów cyfrowej dystrybucji podobnej do tej, należącej do amerykańskiego giganta. Co więcej, zabiegi te trwają obecnie właśnie w USA, bowiem platforma sprzedaży cyfrowej TikTok funkcjonuje już teraz w Azji i na Wyspach Brytyjskich.
Włodarze TikToka planują uruchomienie pierwszego sklepu w Stanach Zjednoczonych jeszcze przed tegorocznymi Świętami Bożego Narodzenia. To natomiast może stanowić duży cios dla Amazonu, który dominuje obecnie na tym rynku. Nie wykluczone też, że po „zadomowieniu się” w USA, ByteDance planuje także dalszą ekspansję w Europie. Wkrótce więc możemy zyskać koleją możliwość cyfrowych zakupów. Co ciekawe jednak, również Amazon postanowił skopiować coś z platformy TikTok i firma właśnie testuje nowe funkcje w tym zakresie.
Sprawdź też: