Użytkownicy Androida i iOS coraz mocniej przywiązują się do „swoich” systemów

Grzegorz LisieckiZaktualizowano 
Czy użytkownicy smartfonów są lojalni wobec systemów operacyjnych, z których korzystają? Na to pytanie odpowiedzi szukała firma Consumer Intelligence Research Partners. Badania przeprowadzono na grupie 500 osób, które w ostatnim kwartale 2018 roku kupiły nowe smartfony.

Według badań przeprowadzonych przez Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), w od października do końca grudnia 2018 r. w Stanach Zjednoczonych 62 procent aktywacji nowych smartfonów stanowiły urządzenia z Androidem, natomiast 37 procent – urządzenia z iOS.

Zarówno Android, jak i iOS poprawiły przy tym wskaźnik lojalności – oba systemy operacyjne przekroczyły próg 90 procent. W przypadku Androida to 92 procent, natomiast w przypadku iOS – 91 procent. Wskaźnik lojalności, dodajmy, to odsetek osób, które przy wymianie smartfonu pozostały przy tym samym systemie operacyjnym.

Lojalność użytkowników osiągnęła najwyższe poziomy, z jakimi kiedykolwiek mieliśmy do czynienia – powiedział Mike Levin z Consumer Intelligence Research Partners.

Jak podkreślają analitycy z CIRP, oba systemy zanotowały wzrost lojalności, ponieważ klienci z systemem, z którego korzystają od lat, czują się po prostu komfortowo – między innymi dzięki poznanym funkcjom, usługom czy spójności samego OS. Z drugiej strony „nauka” nowego systemu operacyjnego wymaga pewnego wysiłku, co w połączeniu z rosnącą jakością i niezawodnością smartfonów sprawia, że coraz mniej użytkowników odczuwa potrzebę zmiany. To trend obserwowany już od kilku lat.

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Materiał oryginalny: Użytkownicy Androida i iOS coraz mocniej przywiązują się do „swoich” systemów - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3